بیماریها و شناخت داروها در طب سنتی اسلامی ....................پیامبر اکرم(ص):لايَستَغنِي أهلُ كُلِّ بَلَدٍ عَن... طَبيبٍ بَصيرٍ ثِقَةٍ. .....مردم هيچ شهرى از پزشکِ بصيرِ مورد اعتماد بى نياز نيستند. ...............................بحارالانوار،ج75،ص235
عینک آفتابی مارک با گارانتی" >عینک آفتابی مارک با گارانتی
عینک آفتابی ریبن" >عینک آفتابی ریبن
فروشگاه خرید ساعت دیواری" >فروشگاه خرید ساعت دیواری
فروشگاه اینترنتی" >فروشگاه اینترنتی
هاست ویندوز Plesk" >هاست ویندوز Plesk
عینک آفتابی مردانه" >عینک آفتابی مردانه
ظرفشوی واشن برایت" >ظرفشوی واشن برایت
خرید مونوپاد" >خرید مونوپاد
خرید ساعت دیواری فانتزی" >خرید ساعت دیواری فانتزی
گن لاغری" >گن لاغری
پایه عکاسی مونوپاد" >پایه عکاسی مونوپاد
نینجا والت" > نینجا والت
دستگاه فر موی مک استایلر" >دستگاه فر موی مک استایلر
پایه عکاسی مونوپاد" > پایه عکاسی مونوپاد
فانی بافت خرید" >فانی بافت خرید
گن لاغری مردانه" >گن لاغری مردانه
خرید ساعت دیواری" >خرید ساعت دیواری
پاور بانک" > پاور بانک
واکر کودک" >واکر کودک
مونوپاد" >مونوپاد
شارژر همراه پاور بانک" >شارژر همراه پاور بانک
تی شرت محرم" >تی شرت محرم
گن لاغری مردانه" >گن لاغری مردانه
خرید هاست لینوکس" >خرید هاست لینوکس
شارژر همراه" >شارژر همراه
بهترین گیرنده دیجیتال " > بهترین گیرنده دیجیتال
فروشگاه تی شرت محرم" > فروشگاه تی شرت محرم
هات بانز" > هات بانز

آمار مطالب

کل مطالب : 271
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 19

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 3
باردید دیروز : 209
بازدید هفته : 212
بازدید ماه : 2220
بازدید سال : 7972
بازدید کلی : 111827

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بیماریها و شناخت داروها در طب سنتی اسلامی و آدرس teb1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 209
بازدید هفته : 212
بازدید ماه : 2220
بازدید کل : 111827
تعداد مطالب : 271
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Alternative content



(دريافت کد ساعت)<
br>
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سلامی
تاریخ : یک شنبه 24 فروردين 1393
نظرات

امام خمینی (ره)درکتاب کشف الاسرار درباره طب غربی فرمودند:


«غرب همه چیز استعماری دارد: طب استعماری ، فرهنگ استعماری که برای کشورهای عقب افتاده صادر می کنند . آنها می‌خواهند ما وابسته باشیم و چیزهایی که به ما می دهند وابستگی می آورد، اگرمی خواهید رشد حقیقی پیدا کنید و مستقل شوید اول این وابستگی فکری و قلبی را کنار بگذارید.»
«امروز در تمام کشور ایران که به قول شما دانشگاهی مانند جندی شاپور داشته، یک نفر که قانون بوعلی (طب سنتی)را بفهمد معلوم نیست که باشد، و این ضربتی است که این کشور از دست اجانب به وسیله زمامداران بی خرد خورد.» امام خمینی جلد ۲ ص ۱۸ . رساله نوین فقهی پزشکی
« اجانب با فعالیت خود مدارس و دانشگاه های ما را از محتوی خالی کرده اند…..امیدوارم همه ی آقایان کمک کنند تا فرهنگمان و فرهنگ اسلامی مان، فرهنگی که شیخ الرئیس را درست کرده است را باز یابیم.» ک . دیدگاههای فرهنگی امام خمینی ص ۵
 ** كشوری كه دانشگاهی داشته مانند جندی شاپور  كه درس خواندگانش پزشك پادشاهان  بودند، كار به جایی  رسیده كه پزشكانش یا از یهودیان شدند و یا از كسانی كه پیش خود تحفۀ حكیم مؤمنی را خوانده بودند...
** ایرانی ها و بخصوص زمامداران، یكباره خود را باخته و بطوری در همه چیز تسلیم اروپا شدند كه خود با طب یونانی با همۀ قوا به مبارزه برخاستند و بقیه از یادگارهای اطبای یونان را كه در گوشه و كنار یافت می‌شد بطوری محدود كردند و در فشار گذاشتند كه آنها معلومات خود را برای دیگران ابراز نكردند و با خود در زیر خاك همراه بردند و مشتی جوانان بی تجربه با تحصیلات بسیار ناقص و گرفتن دیپلم با وسائط و آنچه شما بهتر میدانید آن طب را از جهان برای همیشه برچیدند و امروز كه دكترهای بزرگ كشور بر خطای خود آگاه شدند و پیش آنها ثابت شد كه برای علاج ناخوشیهای مزاجی چاره‌ای جز عمل بر طبق دستورات یونانی نیست و علاجهای اروپایی خدمت شایانی نمیتواند به اینگونه مریضها بكند، چاره‌ای جز ندامت و افسوس ندارند.
** طب یونانی را که برای علاج كلیه امراض مزاجی  بهترین وسیله بود و با سهلترین راه مطابق اقتصاد این خدمت را بهتر از طب امروز اروپا انجام می‌داد از میان بردند و ریشه آنرا برای همیشه از جهان برانداختند و چنین خیانت بزرگی بخصوص به كشور ایران كردند.
** امروز در تمام كشور ایران كه به قول شما, دانشگاهی مانند جندی شاپور داشته، یك نفر كه قانون بوعلی را بفهمد معلوم نیست باشد و این ضربتی است كه این كشور از دست اجانب بوسیله زمامداران بی خرد ما خورد.
** غرب همه چیز استعماری دارد: طب استعماری ، فرهنگ استعماری که برای کشورهای عقب افتاده صادر می کنند . آنها می‌خواهند ما وابسته باشیم و چیزهایی که به ما می دهند وابستگی می آورد، اگرمی خواهید رشد حقیقی پیدا کنید و مستقل شوید اول این وابستگی فکری و قلبی را کنار بگذارید.
** یكی از دكترهای امروزی می‌گفت بر ما و بر دكتر‌های بزرگ این كشور ثابت شده كه كاری از طب اروپا جز جراحی بر نمی‌آید و داروهای اروپایی معالج نیست، بلكه مسكنی است كه ما به كار می‌بریم و انتظار آن داریم كه  دورۀ خود را طی كند و یا به خوبی و یا به هلاكت منجر شود. گفتیم پس چرا دكتر‌ها این مطلب را به مردم نمی‌گویند.گفت: كسی قدرت این گفتار را ندارد و درست گفت.
** می دانیم که علومی که در شرق بود ، دسیسه ها اسباب این شد که عقب بزنند آن ها را و به جای آن علوم غرب را بیاورند. دانش هائی که در شرق بود و اروپا از آن تقلید می کرد، دست هائی آمد آنها را عقب زد و محتوی را از ما گرفت و الان وضع ما وضعی شده است که خیال می کنیم که هر چی هست در غرب است و ما هیچ چیز نداریم... اروپا از طب بوعلی تا همین اخر استفاده می کردند، کتاب بوعلی تا همین اخر شاید حالا هم مورد نظر آنها باشد.
** امروز همه چیز كشور ما باهم جور است و تا یك شجاعت ادبی در نویسندگان ما پیدا نشود اصلاح نخواهد شد. امروز اگر كسی از طب اروپایی یا زندگی اروپا  مآبی انتقادی كند مورد هو و جنجال بسیار واقع خواهد شد و از نظر جوانان تحصیل كرده ما ساقط می‌شود. لیكن با همه حال ممكن است در بین آنان كسانی به فكر بیفتند و سنجشهایی كرده راهی به خطا كاریهای خود پیدا كنند و برای دوره‌های بعد از این زمان طرفدارانی هم برای این مسلك  پیدا شود و قدمهایی برای سعادت نسل آتیه برداشته شود.
** هان! ای نویسندگان به خود آیید و از بیخردان نهر اسید و گفتنیها  را بگویید و زندگی پر آشوب اروپا چشمتان را از حقایق نبندد.
همه شنیدید در زمان تصدی رضاخان همین شاه كنونی به تیفوئید مبتلا شد، در وقتی كه تمام دكترهای درجه اول كشور از درمان آن مأیوس شدند، ‌طبیب طالقانی با دستور طب قدیم او را معالجه كرد. خوب بود با چنین  امتحانی رضاخان یا زمامداران آن روز به فكر این بیفتند كه طب كشور خود ما نیز باید دستكم در حساب بیاید لكن بقدری اینها خود را باختند و انگاره را از دست دادند كه حاضر نیستند برای خود جزیی فضیلتی  قائل شوند و با حسن و هوش خود هر طور شده است مبارزه می‌كنند كه مبادا بر خلاف اروپا سخنی بگویند.

تعداد بازدید از این مطلب: 3413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 23 فروردين 1393
نظرات

زيبايي به چه قيمتي؟


 
 تلاش زنان در همه سال‌هاي عمر خود براي زيباتر و دلفريب ‌تر شدن، پيشينه‌اي به درازاي تاريخ دارد. اين وسواس حتي به قيمت آسيب‌هاي جسمي مختلف، ابتلا به بيماري‌هاي مرگبار و حتي مرگ نيز  تمام مي‌شده است. بانوي نويسنده اين مقاله با اشاره به وجود انواع مواد شيميايي و خطرناک نظير جيوه و سرب و آلومينيوم، اسيدهاي مختلف و غيره، و بروز بيماري‌هاي گوناگون در ميان استفاده‌کنندگان از اين محصولات که در سايه تبليغات رسانه‌هاي ما در حال گسترش دامنه مخاطبان خود است، يادآوري مي‌کند که هيچ راه‌حلي نمي‌تواند به اندازه لبخند زدن، چهره ما را زيبا و دلفريب کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 3597
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 23 فروردين 1393
نظرات

غذای نوزادان و کودکان از 7 ماهگی تا 2 سالگی
       

1- بهترین غذا برای نوزادان ، شیر مادر است . خداوند سبحان حداقل و حد اکثری برای آن قائل شده .
2- حد اقل شیر دهی مادران به نوزادان 21 ماه می باشد . ( سوره احقاف آیه 15 ) .
3- حد اکثر شیردهی مادران به نوزادان 24 ماه می باشد . ( سوره بقره آیه 233 ) .
4- بهتر است که نوزاد را از 7 ماهگی بمرور به آب میوه جات طبیعی عادت بدهند و بهترین آن آب سیب است .
5- در مرحله بعد پیشنهاد می شود که حریره بادام مخصوص را به نوزاد بدهید .
6- بعد از اتمام یک سال ، می توانید فرزند خود را با عسل تغذیه کنید .
حریره بادام مخصوص
مواد لازم : 5 عدد مغز بادام شیرین و خام , دو سوم لیوان آب ، 1 قاشق غذا خوری آرد برنج قهوه ای ، عصاره کشمش 2 قاشق غذا خوری .
طرز تهیه : مغز بادام را با آب داغ خیس کرده ، پوست بکنید و همراه آب ، در مخلوط کن مخلوط کنید ، سپس در طرف کوچکی ریخته و بعد آرد را اضافه کرده و روی اجاق با حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا بجوشد . در این حال حریره را از روی اجاق برداشته و عصاره کشمش را به آن افزوده و صبر کنید تا خنک شود . سپس کودک خود تغذیه کنید .
طرز عصاره گیری کشمش
یک استکان کشمش سایه خشک یا آفتاب خشک را تمیز کرده و بشوئید و با یک لیوان آب جوشیده ولرم مخلوط کرده ودر مخلوط کن ، مخلوط کنید، تا بصورت شیره در آید و بعد صاف کرده و سپس مورد مصرف قرار دهید.

نوع دیگر حریره بادام
6- در این نوع حریره بادام از آرد جوانه گندم استفاده شود. گندم با پوست را جوانه زده، بعد خشک کنید و در آخر آسیاب کرده و آرد جوانه را بدست آورید و در غذای کودک استفاده کنید. هفته ای 2 بار کودک خود را با انواع حریره تغذیه کنید.
نوع دیگر حریره بادام
در این نوع حریره، مخلوطی از آرد جوانه گندم و آرد برنج قهوه ای استفاده شود.
حریره فندق
این حریره نیز مثل حریره بادام تهیه می شود؛ با این اختلاف که به جای بادام از 5 عدد فندق خام درشت استفاده شود. توجه: این حریره برای کودکانی که یبوست مزاج دارند مفید است.
سوپ سبزیجات
کودک خود را 2 بار در هفته با این سوپ تغذیه کنید .
مواد لازم : برنج قهوه ای نیم کوب شده 1 قاشق غذا خوری ، بلغور گندم 1 قاشق مربا خوری ، جو پوست کنده نیم کوب شده 1 قاشق غذا خوری ، عدس 1 قاشق مربا خوری . سیب زمینی پوست کنده کوچک 1 عدد . گشنیز و جعفری خرد شده 2 قاشق غذا خوری . گوجه فرنگی متوسط رنده شده 1 عدد . نمک در یا بمقدار کم .
همه مواد را با دو ونیم لیوان آب در ظرف لعابی یا سفالی ریخته و روی اجاق بگذارید ، تا بمرور پخته و جا بیفتد وآماده گردد .
پوره سبزیجات
مواد لازم : هویج فرنگی یک عدد کوچک ، کدو حلوائی یک تکه کوچک ، روغن زیتون یک قاشق چای خوری ، انبه یک قاشق غذا خوری . هر دو را بخار پز کرده و پوست کدو را جدا کنید ودر پیاله ای با چنگال له کنید ، سپس یک قاشق غذا خوری انبه را به کدو و هویج اضافه کنید و بعد یک قاشق چای خوری روغن زیتون بکر و چند قطره آب لیمو ترش تازه را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید.
وکودک خود را تغذیه کنید . هفته ای دو بار کودک خود را با این غذا تغذیه کنید .
پوره سیب زمینی با خرما
مواد لازم : سیب زمینی متوسط یک عدد ، خرمای رطب پوست کنده یک عدد . سیب زمینی را بخار پز کرده و با چنگال له کنید و سپس خرمای رطب را هسته جدا کرده و پوست بکنید و خوب مخلوط کنید و بعد یک قاشق چای خوری روغن زیتون را به آن اضافه کنید . کودک خود را هفته ای دو بار با این غذا تغذیه نمائید .
پوره سبزیجات و میوه جات
مواد لازم : انجیر خشک رسیده قهوه ای 5 عدد ، برگه خشک آفتابی زرد آلو 5 عدد ، مغز پسته خام 5 عدد  . همه را تمیز کرده وشسته و با نصف لیوان آب خیس شود . بعد از آماده شدن در پیاله ریخته و با چنگال له کنید و هفته ای دو بار کودک خود را با این پوره تغذیه کنید .
توجه : در صورت استفاده از مواد حیوانی ، بهتر است که بعد از یک سالگی بمقدار کم از ماهیچه گوسفند استفاده شود . یک قلم که همراه ماهیچه است به سوپ اضافه شود .
توصیه به مادران :

سعی کنید که بچه را شکم باره تربیت نکنید و پر خور بار نیاورید .
مادران سعی کنند که کودک خود را بمرور به غذا خوردن عادت دهند و از کم شروع کنند .
بهترین غذا برای کودک ، شیر مادر بوده و مادرانی که می خواهند به کودک خود خدمت کنند و او را خوب تغذیه کنند ، بهتر است که خود مادر غذای خوبی داشته باشد . تا فرزندش ، خوب تغذیه شود .
مادران سعی کنند که کودک خود را به مواد غذائی بی محتوا مانند : ماکارونی ، بستنی ، انواع شکلات ، بیسکویت ، پفک و چیپس و یخمک و غیره ......عادت ندهند .
پوره میوه جات
مواد لازم : سیب گلاب 2 عدد ، یک چهارم موز کوچک ، 1 قاشق مربا خوری کشمش شسته شده ، 2 عدد انجیر تازه یا خیس شده و نصف استکان آب ، همه را در مخلوط کن ریخته و مخلوط کنید ، تا بصورت پوره در آید و کودک خود را هفته ای دو بار با این خوراکی تغذیه نمائید .

تعداد بازدید از این مطلب: 3123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 23 فروردين 1393
نظرات

مواد غذایی مضر برای کبد
  


 
چای ، شیرینی جات قندی ، پرخوری ، غذاهای چرب و پرحجم ، ماست ، نوشابه ، آب یخ ، تخم مرغ ، نمک زیاد ، ترشی جات سرکه ، فلفل و ادویه جات تند به مقدار زیاد ، سیر زیاد ، غذاهای فریز شده ، سس ، رب ، بادمجان ، نوشیدن مایعات همراه غذا ، آجیل شور ، خرده خرده غذا خوردن
ماکارونی ، آش ، رشته ، مشروبات الکلی ، عدم فعالیت ، خواب زیاد ، تند و سریع غذا خوردن ، گوشت زیاد ، مغز ، جگر ، دل ، زبان ، کله و پاچه ، قسمت های چرب انواع گوشت قرمز ، گوشت دنده ، گوشت چرخ کرده پرچرب ، سوسیس و کالباس ، ماهی کنسرو شده در روغن ، گوشت غاز ، مرغابی ، خاویار ، شیر و ماست پرچربی ( بیش از 2% ) ، پنیر محلی ( تهیه شده از شیر 4% چربی ) ، پنیر خامه ای ، پنیرهای چرب ، بستنی ، روغن های حاوی چربی اشباع ، کره ، روغن نارگیل ، مارگارین ، کیک ، شکلات ، چیپس ، غذاهای سرخ شده ، نان و برنج زیاد و همچنین مواد نشاسته دار.

تعداد بازدید از این مطلب: 3943
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 23 فروردين 1393
نظرات

نشانه ها و علائم سنگ کلیه و مثانه  
 


از نشانه های پیدایش سنگ در گرده و مثانه ، تغییرات وضعیت ادرار است که گاه غلیظ یا رقیق ، صاف یا سیاه می شود. در افراد پیر این علائم بدون درد همراه است. درد کلیهو سنگ با پر لودن شکم بیشتر می شود. هرگاه سنگ در حالب گیر کرده باشد
درد در حدود ناف و بیخ ران پایین می آید . اگر سنگ در مثانه باشد اکثراً درد و خارش و گرانی در آلت پیدا می شود و بیمار پیوسته دست به آلت می برد. تمایل به تکرار ادرار دارد و چکه می کند. در پیشگیری از سنگ کلیه و مثانه بایستی توجه زیاد به دستگاه گوارش نمود و غذا زیاد جویده شود. غذاهای مخالف طبع را نباید خورد. از پرخوری پرهیز کرد. شکم بایستی روزی 2 بار اجابت مزاج داشته باشد. تقریباً به مدت طولانی بنشیند ( 20 دقیقه ). مالش بدن و استفاده از حمام به اعتدال مفید است. شالی روی کمر ببندید و از سرما محفوظ نگه دارید. غذاهایی که زمینه ساز تولید سنگ می کردند پرهیز کنید مثل گوشت مانده ، پاچه ، شیرینی زیاد ، قهوه و شکلات . حکیم ابن سینا در کتاب قانون می فرماید : سنگ گرده ای را که دفع شد اگر به همان مریض بخورانند سنگ ها را بریزاند .

تعداد بازدید از این مطلب: 3988
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 23 فروردين 1393
نظرات

ناباروری

زوجهایی که دچار عدم باروری شده اند!

عواملی که موجب نازائی در بانوان می شود

تعداد بازدید از این مطلب: 3098
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 23 فروردين 1393
نظرات

حمام های قدیم کاملا علمی بوده اند.
 

اگر کمی در یافته های علم جدید تعمق کنیم نکات علمی مهمی درمورد حمام های قدیمی پیدا میکنیم
چند نکته در حمام های قدیم وجود داشته که به آنها اشاره میکنیم
1- در آن زمان درحمامها دلاکها به دلاکی مردم مشغول بوده اند. حالا هروقت اسم دلاک بیاید، برای ما یک شغل بسیار بیکلاس وبروزن حمال است. اما اگر دقیق شوید میبینید که امروزه بعضی از پزشکان برای درمان برخی بیماران، آنها را پیش «ماساژور» میفرستند. ماساژور همان دلاک است با این تغییر که این کلمه برای ما باکلاس است. امروزه برای درمان پیش ماساژورهای باکلاس میرویم وکلی پول میدهیم، آنروزها دلاک بیکلاس، باپولی بسیار ناچیز از بسیاری از بیماریها پیشگیری میکرد.
2- ابزار کار دلاک، یک کیسه پشمی با یک گلولهء گِلی سفیدرنگ بنام سفیدآب یا روشور بود که مواد اصلی تشکیل دهنده آن، یک نوع گِل مخصوص و چربی طبیعی که از نخاع حیوانات میگرفتند. آنها با این کار هم مردم را ماساژ میدادند وهم تمام روزنه های پوست را باز میکردند. امروزه مشخص شده که پوست انسان به اندازه دهان تنفس میکند. اگر روزنه های پوست مسدود باشند، بدن هوای لازم را تماماً از راه دهان جبران میکند وتعداد تنفس در دقیقه بالا میرود. بالا رفتن تعداد تنفس در دقیقه باعث کم شدن عمر میگردد.
این را هم بدانید که هیچ یک از صابونها و شامپوهای موجود در بازار نمیتوانند روزنه های پوست را به این دقت باز کنند.
3- شاید شنیده یا دیده باشید که گاهی کسی در حمام آواز میخواند. میدانید چرا؟ نه خوشی زیر دلش زده ونه دلش از جایی پراست. بلکه این رسمی است که حکمای قدیم در حمامها ایجاد کرده بودند. چون:
الف) بهترین کار برای تنقیه ( پاکسازی ) ریه ها داد زدن با یک ریتم ثابت است. نه فریاد بلند نه صدای کم وآواز خواندن بهترین نوع صداست.
ب) بهتر است قبل از آواز، ریه ها مرطوب شده باشند تا راحت تر پاک شوند.
ج) بهتر است در زمان پاکسازی ریه، بدن درحال ماساژ باشد.
پس بهترین جا وبهترین کار وبهترین حالت برای پاکسازی ریه ها، آواز در حمام مرطوب ودر حال ماساژ (دلک) است.
البته حمام رفتن در آن زمان، چند ساعتی بوده نه چند دقیقه ای!

تعداد بازدید از این مطلب: 3181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 23 فروردين 1393
نظرات

داروهای موثر بر کم کردن چربی خون

  
 
این داروهای گیاهی عبارتند از : تخم شنبلیله ، اسفناج ، بادام زمینی ، زرشک ، ترشک ، پیاز ، مخمر آبجو ، ذرت ، بامیه ، سیب درختی ( مخصوصا پوست آن ) ، قارچ های خوراکی ، کاسنی ، تره ، کدو ، کنگر فرنگی ، گوجه فرنگی ، سیر ، نخود فرنگی ، لیموترش ، کاهو ، هویج ، آلو ، کلم ،
گیلاس ، پرتقال ، نارنگی ، زردآلو ، خرمالو ، تمشک ، به ، انگور ، انبه ، آناناس ، شوید ، نعناع ، عناب ، چاودار ، شلتوک برنج ، باقلا ، هندوانه ، هلو ، موز ، گلابی ، گریپ فروت ، سویا ، عدس ، گندم ، لوبیا چشم بلبلی ، نخود ، کاکائو ، بلادر ، هل ، گردو ، گردو ، انار ، شاهتره ، گل سرخ، مریم گلی ، آویشن ، رازیانه ، روغن گندم ، روغن جو ، روفن پنبه دانه ، گزنه ، گل قاصدک ، بومادران ، دم اسب ، زیتون ، کنجد ، مارچوبه ، لوبیا ، کرفس وحشی ، بادنجان ، شاهی ، سیب زمینی ترشی ، قدومه ، توت و بسیاری از گیاهان دیگر .

تعداد بازدید از این مطلب: 3396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 23 فروردين 1393
نظرات

چرا احیای طب سنتی لازم است

وقتي ما با تمدن غربي مواجه شديم غالباً يكباره از گذشته ي خود بريديم و با استقبال از اين تمدن, با خوشبختي بسيار به انتظار آينده نشستيم .با عجله هر چيز قديمي را كه از پدران خود به ميراث برده بوديم از خانه بيرون ريختيم و سعي كرديم تا چيزي كه به سليقه ي ميهمان ما خوش نيايد در خانه باقي نماند .اكنون كه چند ده سال از آن هنگامه تاراج سنتها و ميراثها گذشته است و فهميده ايم آن ميهماني كه در انتظارش بوده ايم, آن قدرها هم كه فكر مي كرده ايم مؤدب و خوش خلق و نجيب و سالم نبوده و نيست و خود به فسادهاي گوناگون مبتلاست. شايد وقت آن رسيده باشد كه بينديشم چه بايد بكنيم و چه بايد نكنيم.

تعداد بازدید از این مطلب: 3093
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 23 فروردين 1393
نظرات

آیا می دانید که این همه تبلیغات برای مصرف امگا3 جنبه تجاری داشته و بدن نیازبه امگا3 به این حد ندارد
 

آیا می دانید که بجای تجویز داروهای شیمیایی و حتی طبیعی، غذا درمانی اولین گام در درمان می باشد!

 آیا می دانید که چای سبز در پیشگیری از سرطان سینه بی‌تاثیر است!

 آیا می دانید که چرا ماهی های داخل تنگ پس از مدتی می میرند یا از آب بیرون می پرند و خودکشی می کنند:

آیا می دانید که خوردن هندوانه در شب یلدا و زمستان مضر می باشد!

تعداد بازدید از این مطلب: 3285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 23 فروردين 1393
نظرات

رژیم غذایی پنج صفحه ای برای بیماران ام اس، صرع و آرتریت رماتوئید
          
بسمه تعالی
هوالشافی
موارد ممنوعه
چای – قهوه – نسكافه – قند و شكر – شیرینیجات قنادی – سس – رب – هرچیزی كه با قند و شكر تهیه شده باشد – انواع ترشیجات سركه – شور – لبنیات – مرغ و تخم مرغ ماشینی – عدس – سیب زمینی – برنج سفید -  گردو – آب یخ تنقلات مصنوعی – انواع غذاهای ساندویچی – گوشت گاو و گوساله – ماهی – همراه غذا مایعات – نوشابه های گاز دار كلیه غذاهای سردی بخش و اسیدی – پرخوری – دیر خوابیدن – سرو صداهای بلند – نورهای چشمك زن – مكان های شلوغ و پر سر و صدا – میوه جات ترش و كال – گوجه فرنگی – بادمجان – نجویدن غذا – بد و بی موقع غذا خوردن .

تعداد بازدید از این مطلب: 3221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 23 فروردين 1393
نظرات

بیماری MS چیست ؟

ام اس يعني:‌ Multiple Sclerosis
اين بيماري مختص اعصاب مركزي بوده ( مغز و نخاع ) و ايجاد لكه هاي سفيد يا پلاكهاي متعددي در مغز مي كند.
پلاكها گوياي سفت شدگي غلافهاي سلولهاي (ميلين ها) عصبي مغز مي باشند, كه اين سفت يا سخت شدگي جلوگيري از انتشار جريان الكترو شيميايي رشته هاي عصبي و اختلال در حركات مي شود.
در نتيجه فرماني كه از مغز صادر مي شود براحتي به اعضاء و ماهيچه ها نمي رسد و كار براحتي انجام نمي شود. مغز فرمانده, كل بدن بوده و در جايگاه رفيعي قرار دارد. شخص بايد دقيقا اين اندام مهم و حياتي را بشناسد و حداكثر مراقبت را از اين اندام مهم بنمايد.
زيرا هر عضوي از بدن كار خاصي را انجام مي دهد و تغذيه خاصي را نيز دارد.
مساله مهم و حياتي اين كه كليه اندامهاي انسان تحت نظارت و كنترل اين عضو مهم يعني مغز مي باشد و كوچكترين عصبيت ها و نگراني هاي بي مورد در اين عضو اثر مخربي داشته و كار كرد اين اندام را مختل خواهد كرد.

علائم بيماري MS

دوبيني, مورمور شدن انگشتان دست يا پا,‌ بي حس شدن و كرخ شدن بعضي انگشت هاي دست يا پا, حالت برق گرفتگي لحظه اي در بدن, يخ زدگي قسمتي از بدن، داغ شدن قسمتي از بدن,‌ عدم هماهنگي اعضاء‌ خصوصا پاها هنگام راه رفتن,‌ عصبي شدن بي مورد, خواب زياد, لخت شدن بدن, تنبلي و بي حسي, خستگي زودرس, ضعف عمومي بدن,‌ اسپاسم ماهيچه اي,‌ عدم هماهنگي بين كلمات در سخن گفتن,‌ سنگيني سر و بدن, دفع بيش از حد ادرار نسبت به ديگران,‌ دير هضم شدن غذا, حساس و زود رنج شدن, يبوست مزاج, ديدن كابوس در بعضي افراد,‌ علاقه به خوردن غذاهاي سردي بخش (اسيدي)‌ مانند لبنيات مخصوصا ماست و بستني,‌ در صورت پيشرفت بيماري عدم كنترل ادرار, يا از دست دادن كامل بينايي, عدم تحمل هواي گرم و آب گرم, عدم تحمل آب سرد و هواي سرد كم شدن ميل جنسي,‌ در صورت داشتن همبستري ضعف شديد خصوصا در آقايان, زود انزالي در آقايان, افسردگي و خودخوري,‌ انزوا طلبي و گوشه گيري,‌ نداشن تعادل, داشتن لرزش هنگام حركت,‌ ياري نكردن‌ ‌ ماهيچه هاي پا هنگام راه رفتن,‌ سرما سرما شدن استخوانهاي بدن خصوصا پاها.

تعداد بازدید از این مطلب: 3236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 23 فروردين 1393
نظرات

 آیا می دانید که چرا برخی پزشکان خوردن چربی حیوانی را منع می کنند!

 

بسیار مشاهده شده است مردم به توصیه برخی از پزشکان از خوردن چربی 'گاو و گوسفندی، خود را محروم می کنند و بارها این جمله را از زبان مردم شنیده ایم که "دکترا می گویند چربی حیوانی برای سلامتی ضرر دارد" .

آیا تاکنون نیاندیشیده ایم که تناقض توصیه پزشکان امروزی را چگونه با حدیث نقل شده از پیامبر اسلام که فرموده اند: " گوشت گاو مرض است، شیر آن دوا و روغن آن شفاست" می توان پذیرفت. سوال اینجاست که حلقه گم شده بین این دو مطلب چیست که چنین تناقضی را به همراه داشته است. مگر می توان پذیرفت  پیشرفت علم به حدی رسیده باشد که گستره دانش پزشکی امروز از علم لایتناهی و متصل به وحی الهی رسول اسلام پا را فراتر نهاده و به موضوعاتی دست یازیده  که نعوذ بالله حتی در حوزه علم الهی تاکنون جایی نداشته و پنهان بوده است! که هرگز چنین نبوده و نخواهد بود.

در این خصوص جالب است بدانید توصیه پزشکان ناآگاه در خصوص مضرات چربی حیوانی به این دلیل است که مرجع کلام این دسته از پزشکان، مقالات خارجی می باشد که در زمینه چربی حیوانی سخن می گویند ، امااین افراد از این نکته غافلند که حیواناتی که در خارج از کشور برای گرفتن چربی مورد استفاده قرار می گیرند و این دسته از مقالات به آن چربی ها اشاره دارند، در درجه اول خوک و بعد حیواناتی چون کرگدن، نهنگ، فک دریایی هستند که در شرع مقدس اسلام حرام یا مکروه می باشند، نه گاو و گوسفند که چربی آنها مورد تایید است.

توصیه:در این راستا توصیه می کنیم، مردم آگاه در چنین مواردی که نظریاتی را با احادیث در تضاد می بینند با درایت کامل مو شکافی کنند و حلقه های گم شده بین اختلافات را بیابند تا بر اساس احادیث نقل شده بتوانند اصول تغذیه مورد سفارش معصومین را بدون آنکه دچار درک اشتباه بشوند، در زندگی خود پیاده نمایند.

مثلاً در خصوص نمک وقتی به خوردن نمک سفارش می شود باید متوجه باشند که منظور بزرگان دین کدام نمک بوده است. کلرید سدیم یا نمک طعمام؟

و وقتی می گویند کره مشکی برای درمان چربی خون مفید است باید متوجه باشند که منظور کره مشکی که از ماست گرفته می شود می باشد نه کره گیاهی که از فاضلاب ها تهیه می شود!!!

تعداد بازدید از این مطلب: 3437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 23 فروردين 1393
نظرات

و انزلنا الحدید فیها بأس شدید و منافع للناس

مختصری که هم اکنون تقدیم خوانندگان عزیز می شود، نگاهی گذرا و اجمالی به اهمیت و ارزش آب آهن تاب (تافته) از دیدگاه طب سنتی ایران است، مباحث کامل موضوع، شامل بحث آهن یونیزه و مولکولی و تاثیر آب آهن تاب (تافته) در رفع کم خونی و کاربردهای بسیار زیاد آن در طب ایرانی، به عنوان کتابچه ای مستقل انتشار خواهد یافت. قصد ما در این نوشتار کوتاه، آگاه نمودن کسانی است که دانسته یا نادانسته به موضوع تاخته اند و بدون آنکه به مطلب رسوخ داشته باشند و بتوانند برهانی علمی در مقابل آن اقامه نمایند، داد سخن داده اند، که باید گفت عِرض خود می بری و زحمت ما می داری.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 3203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 22 فروردين 1393
نظرات

 

بیماری های رایج زنان

خانمهایی كه دچار جوش سر سیاه در صورت هستند:

عفونت ادراری و مجاری ادرار در خانمها:

برای خونریزی زنانه مفید است:

كارهایی كه خانمهای متاهل بهتر است انجام دهند

تعداد بازدید از این مطلب: 3242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 22 فروردين 1393
نظرات

 

بیماری تنبلی تخمدان ودرمان عادات ماهانه نامنظم

درمان نازکی پوست صورت یا بدن

پیش گیری از جوش صورت

تعداد بازدید از این مطلب: 87583
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 22 فروردين 1393
نظرات

 

چرا زنان نباید در  دوران قاعدگی حمام کنند؟

 

قاعدگی یکی از دوره های پر اذیت و آزار ولی سودمند برای زنان است (همانندبارداری).قاعدگی از تاثیر وتاثر هیپوتالاموس،تخمدانها ،سیستم اعصاب مرکزی وکل رحم ومجاری تناسلی میباشد.از نظر طب سنتی -اسلامی -ایرانی به زنی سالم گفته میشود که دارای قاعدگی طبیعی بوده و به عقیده بوعلی دارای طمث معتدل باشد.

 بدن سالم به صور گوناگون مواد زاید را دفع می کند.عرق کردن -ادرار-قی،وجریان حیض و... اختلال در جریان دفع هرکدام از این موارد باعث اختلال در عملکرد بدن می شود.خون حیض یکی از راههای دفع مواد زاید بدن در زنان است .درمیان زنان مسن وپیر در شمال وارتفاعات شمال کشور مرسوم بوده که زنان در دوره قاعدگی از استحمام بپرهیزند وحتی به صورت موضعی نیز از این امر پرهیز داشتند.چرا که این عمل باعث جذب آب از طریق رحم شده وباعث عفونت در رحم وچه بسا ضعف تخمدانها ،نازایی،کیست تخمدانها میگردد.

 طبع آب، بلغم است.بلغم جاری وساری ،پس استحمام در این دوره باعث خونریزی زیاد میگردد وضعف جنسی در زنان ،مضراعصاب وقلب است.

 رحم در دوره قاعدگی دارای خون زیاد ومستعد عفونت است.طهارت واستحمام دردوران قاعدگی باعث جذب رطوبت به رحم(دهانه رحم در این دوره باز است) و زمینه کیست تخمدان وتوده های رحم را فراهم می سازد.

 خداوند در قرآن مجید دوره قاعدگی را اذیت وآزار دانسته و به همین علت نماز و طهارت را در طی قاعدگی واجب ندانسته وسلامت جسم وروان را در فرد حائز اهمیت دانسته است.

تعداد بازدید از این مطلب: 3144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 22 فروردين 1393
نظرات

 

توصیه های غذایی جهت بانوان باردار

لبنیات ( شیر ، کرده ، ماست و ...... ) شلیل ، گرمک ، گلابی ، انگور ، سکنجبین ، هلو ، خربزه ، آلو سیاه ، کلم گل پیچ ، گوشت سفید مرغ ، گوجه درختی ، کلم قمری ، ماهی تازه ، زرشک ، هویج ، آب انگور ، آب لیمو ، کنگر ، سیب ، آش آبغوره ، آب نارنج ، زردآلو ، آش سماق ،

ریحان ، ریواس ، آب پرتقال ، نارنگی ، شنگه کوهی ، آب سیب ، کاهو ، خرمالو ، طالبی ، به ، عسل ، نعناع ، گوشت گوسفندی ، کندر .

 یک فرمول قوی گیاهی خوب جهت بانوان باردار عبارت است از :

50 گرم عرق بیدمشک ، 5گرم تخم ریحان ، 5 گرم فرنجمشک ، 10 گرم تخم بالنگ ، شکر سفید و نیم کیلو سیب درختی

طرز مصرف :

خوراکی های فوق را مخلوط کنید و به مقدار کافی آب به آنها اضافه نمایید تا شربت گوارا و معطر و مقوی به دست آید ، سپس هرگاه خواستید میل کنید ک برای تقویت قلب و صحت و زیبایی طفل بسیار مفید می باشد و همچنین خوردن ریحان ، نعناع و شنگه کوهی و گذاشتن گل های رنگی در اتاق خواب بسیار نافع می باشد. 

تعداد بازدید از این مطلب: 3055
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 22 فروردين 1393
نظرات

غذاهای ممنوعه

 

 

چاي، قند و شكر، شيريني جات قنادي، هر چيزي كه با قند و شكر تهيه مي شود. سرخ كردني، فريز شده، زودپز شده. سس، رب، شور، ترشيجات سركه، نمك زياد، لبنيات صنعتی ، مرغ و تخم مرغ ماشيني، غذاهاي چرب و پرحجم، ماكاروني و لازانيا، كليه غذاهاي ساندويچي و فست فود ، همراه غذا مايعات. دوغ و نوشابه های ضنعتی، تند و سريع غذا خوردن، آب يخ، بستني، تنقلات م صنوعي، قهوه، نسكافه، غذاي پخته شده با مايكروفرو زود پز. پرخوری و خوب نجویدن غذا ، عصبیت و استرس هنگام غذا خوردن ، بینظم بودن در غذا و هر غذایی که با طبع و مزاج شما سازگاری ندارد .

 

تعداد بازدید از این مطلب: 3244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 22 فروردين 1393
نظرات

 

درمان انزال زودرس

 

برخی از افراد از انزال زودرس یا زود انزالی در حین عمل مقاربت، رنج می برند و این مشکل باعث سردی در روابط زناشویی آنان گردیده است کهنسخه ذیل جهت درمان مشکل این افراد توصیه می گردد

با توجه به مزاج فرد انزال زودرس می تواند به دلیل غلبه سردی یا غلبه گرمی باشد که با مراجعه به قسمتمزاج شناسیمی توانید علت آن را پیدا کنید.
برای انزال به علت گرمی مواد زیر توصیه می شود:
با آب تقریباً سرد استحمام نمایید، آب انار، تخم کاهو و برگ کاهو، شیر خشت با آب هندوانه، دوغ محلی تازه، آش تمبر هندی، سماق، آبغوره، سوپ جو، آلبالو، هلو، ریواس، عرق کاسنی، تمبرهندی، دم کرده گشنیز، شربت عناب و خرفه نافع است.
برای انزال به علت سردی مواد زیر توصیه می شود:
خوردن کندر، انزروت، اسپند، کره به همراه عسل نافع است.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 3440
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود