بیماریها و شناخت داروها در طب سنتی اسلامی ....................پیامبر اکرم(ص):لايَستَغنِي أهلُ كُلِّ بَلَدٍ عَن... طَبيبٍ بَصيرٍ ثِقَةٍ. .....مردم هيچ شهرى از پزشکِ بصيرِ مورد اعتماد بى نياز نيستند. ...............................بحارالانوار،ج75،ص235
عینک آفتابی مارک با گارانتی" >عینک آفتابی مارک با گارانتی
عینک آفتابی ریبن" >عینک آفتابی ریبن
فروشگاه خرید ساعت دیواری" >فروشگاه خرید ساعت دیواری
فروشگاه اینترنتی" >فروشگاه اینترنتی
هاست ویندوز Plesk" >هاست ویندوز Plesk
عینک آفتابی مردانه" >عینک آفتابی مردانه
ظرفشوی واشن برایت" >ظرفشوی واشن برایت
خرید مونوپاد" >خرید مونوپاد
خرید ساعت دیواری فانتزی" >خرید ساعت دیواری فانتزی
گن لاغری" >گن لاغری
پایه عکاسی مونوپاد" >پایه عکاسی مونوپاد
نینجا والت" > نینجا والت
دستگاه فر موی مک استایلر" >دستگاه فر موی مک استایلر
پایه عکاسی مونوپاد" > پایه عکاسی مونوپاد
فانی بافت خرید" >فانی بافت خرید
گن لاغری مردانه" >گن لاغری مردانه
خرید ساعت دیواری" >خرید ساعت دیواری
پاور بانک" > پاور بانک
واکر کودک" >واکر کودک
مونوپاد" >مونوپاد
شارژر همراه پاور بانک" >شارژر همراه پاور بانک
تی شرت محرم" >تی شرت محرم
گن لاغری مردانه" >گن لاغری مردانه
خرید هاست لینوکس" >خرید هاست لینوکس
شارژر همراه" >شارژر همراه
بهترین گیرنده دیجیتال " > بهترین گیرنده دیجیتال
فروشگاه تی شرت محرم" > فروشگاه تی شرت محرم
هات بانز" > هات بانز

آمار مطالب

کل مطالب : 271
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 19

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 136
باردید دیروز : 153
بازدید هفته : 289
بازدید ماه : 1075
بازدید سال : 4296
بازدید کلی : 108151

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بیماریها و شناخت داروها در طب سنتی اسلامی و آدرس teb1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 136
بازدید دیروز : 153
بازدید هفته : 289
بازدید ماه : 1075
بازدید کل : 108151
تعداد مطالب : 271
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Alternative content



(دريافت کد ساعت)<
br>
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سلامی
تاریخ : یک شنبه 23 آذر 1393
نظرات
از سبزی و برنج تا شیر و تن ماهی/ همه مواد غذایی و خوراکی آلوده‌ای که در این سالها خورده‌ایم  + پی نوشت موسسه + فهرست مطالب مشابه

 

مواد غذایی آلوده

 

از سبزی و برنج تا شیر و تن ماهی/ همه مواد غذایی و خوراکی آلوده‌ای که در این سالها خورده‌ایم + پی نوشت موسسه + فهرست مطالب مشابه

 

آلودگی مواد غذایی در ایران در چند سال گذشته بارها جنجالی شده است. از آلودگی برنج های پاکستانی و هندی تا سوسیس و کالباس و این آخری شیر.

 

«وجود روغن پالم در شیر به اثبات رسیده و گزارش آن نیز به رئیس جمهور داده شده است.» این سخن وزیر بهداشت در حاشیه همایش تغذیه با شیر مردم هرچند که نگران کننده بود، اما گویی حکایت از اتفاق تازه ای نداشت؛ ظاهرا این قصه از سال ها پیش شروع شده و آنطور که از شواهد بر می آید، احتمالا نمی توان پایانی برای آن در نظر گرفت. مروری بر آلودگی های مواد غذایی مختلف در چند سال اخیر گویای این واقعیت است.

 

آلودگی سر سفره مردم

 

در مهرماه سال ۱۳۸۸ موضوع آلوده‌ بودن برنج‌های هندی رسانه‌ای شد و سازمان استاندارد تهران اعلام کرد ۱۳ نوع از برنج‌های وارداتی آلوده هستند؛‌ درصد آرسنیک موجود در آن ها بیش از حد استاندارد است.

 

همان زمان رییس مرکز تحقیقات پیشرفته کشاورزی پنجاب هند هم گفت مناطق زیادی از منطقه پنجاب هندوستان مرکز اصلی فلزات سنگینی مانند آرسنیک، کادمیوم و سرب بوده و اگر در این مناطق کشت و زرع انجام شود، قطعا محصولات تولیدی از آنها هم آلوده هستند. یعنی برنج برداشت شده از این زمین ها، شامل این نوع ترکیبات سمی و خطرناک است. در آن زمان سازمان‌های مسئول و غیر مسئول در این خصوص اظهارنظر کردند اما در نهایت مشخص نشد که واقعا برنج‌های وارداتی آلوده بودند یانه. پس از گذشت ۴سال در سوم آذر ماه ۹۲ معاون سازمان ملی استاندارد ایران آلودگی هفت نوع برنج خارجی و داخلی را تأیید کرد.

 

این‌بار اما وزارت بهداشت چنین آلودگی را تایید کرد. وزارت بهداشت اعلام کرد که برنج هایی تحت عناوین تجاری پاپانور، زیتون، ستایش، صدری هاشمی آستانه اشرفیه، طارم محلی معطر فریدون کنار،آویلا و سیاه دم هاشمی دودی در فاکتورهایی چون میزان سرب،‌ کادمیوم، آرسنیک وآفلاتوکسین مجاز در این محصولات، با استانداردها انطباق نداشته و غیراستاندارد است. پس از این به مصرف کنندگان توصیه شد از خرید برنج‌های اعلام شده خودداری کنند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 3195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : یک شنبه 23 آذر 1393
نظرات
زمان طلایی ترمیم هرم سنی جمعیت

 

 

 

زمان طلایی ترمیم هرم سنی جمعیت

 

یکی از مسائلی که به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم و اصلی مسئولان نظام تبدیل شده است و رهبر معظم انقلاب نیز در چند سال اخیر بار‌ها بر لزوم توجه به آن تاکید کرده‌اند بحث، کاهش قابل توجه رشد جمعیت کشور و پیری جمعیت جامعه ایران در آینده است. آن‌چه تلاش می‌کنیم در این نوشتار به آن بپردازیم، نگاهی گذرا به نوسانات جمعیتی در چند دهه اخیر، به ویژه سال‌های بعد از انقلاب و هم‌چنین وضعیت هرم جمعیتی کشور در سال‌های آینده است.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با شروع جنگ تحمیلی علیه کشور، در دهه ۶۰ سیاست‌های افزایش جمعیت پی گرفته شد و میزان موالید کشور به سرعت افزایش یافت و به نرخ رشد ۳/۹۱ رسید. در دهه ۶۰ میزان موالید به قدری زیاد بود که میانگین سنی جمعیت کشور در میانه دهه ۶۰ به ۲۱/۷ سال رسید. که این عدد برای میانگین سنی جمعیت یک کشور، به معنای جوانی جمعیت کشور است. اما با ورود به دهه‌های ۷۰ و ۸۰، این افراد در سنی قرار گرفتند که نیاز‌هایشان به امکانات آموزشی و رفاهی و بهداشتی زیاد شد و به تبع آن برخی از محدودیت‌ها و مشکلات و کمبود‌ها نیز بوجود آمد. همه این کمبود‌ها و هم‌چنین وضعیت اقتصادی خاص دهه هفتاد در کشور، موجب شد تا سیاست‌های جلوگیری از افزایش جمعیت در دستور کار مسئولین قرار بگیرد و بعد از آن بود که رشد پرشتاب جمعیت کند شده و هر ساله میزان افزایش جمعیت کمتر از قبل می‌شد.  در حالی که در نیمه دهه ۶۰ میانگین سنی جمعیت کشور به ۲۱/۷ سال رسیده بود، این عدد در سرشماری سال ۱۳۸۵ به ۲۷/۹۷ رسید و این عدد در سرشماری سال ۱۳۹۰ به عدد ۲۹/۸۶ سال رسید. رسیدن میانگین سنی جمعیت کشور در سال ۹۰ به سن نزدیک به ۳۰ سال یعنی این‌که جمعیت کشور در حال پیری است و همین امر موجب نگرانی و دغدغه‌مندی جدی مسئولان نظام اسلامی درباره پیری جمعیت کشور شده است.
نرخ باروری در کشور هم اکنون ۱/۶ است. منظور از نرخ باروری تعداد فرزندانی است که به ازای هر زن متولد می‌شود. این عدد در نیمه دهه ۶۰ حدود ۶ بوده است. این در حالی است که نرخ جایگزین جمعیت ۲/۱ است. نرخ جایگزینی جمعیت به این معنی است که اگر به ازاء هر زن درکشور ۲/۱ فرزندآوری اتفاق بیفتد، ‌جمعیت افزایش پیدا نمی‌کند و کاهش نیز نخواهد داشت. به این ترتیب کل جمعیت توان ترمیم و بازتولید خود را پیدا می‌کند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 2912
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : یک شنبه 23 آذر 1393
نظرات
آیا می دانید که داشتن اضافه وزن و چاقی سرعت پیری کبد را افزایش می دهد!

 

اضافه وزن و چاقی سرعت پیری کبد را افزایش می دهد

 

 

مطالعات نشان می دهد داشتن اضافه وزن و چاقی سرعت پیری کبد را افزایش می دهد. به گفته محققان به ازای افزایش هر ۱۰ واحد BMI، کبد ۳/۳ سال پیرتر می شود. جراحی کاهش وزن تأثیری روی سن کبد ندارد و این در حالی است که افراد چاق و دارای اضافه وزن بیشتر مستعد ابتلا به بیماری هایی مثل سرطان کبد و مقاومت به انسولین هستند.

تعداد بازدید از این مطلب: 3085
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : یک شنبه 23 آذر 1393
نظرات

راهبرد حفظ نسل جوان

 

امام خمینی(ره)
مملکت ایران ۳۵ میلیون حالا مى‌گویند جمعیت دارد. وسعتش آن‌قدر است که براى صد و پنجاه میلیون تا دویست میلیون جمعیت کافى است. یعنى اگر دویست میلیون جمعیت داشته باشد، در ایران به رفاه زندگى مى‏کنند.»
(صحیفه امام – جلد۷ – صفحه ۳۹۳) ۵۸/۲/۳۰

 

رهبر انقلاب
رهبر معظم انقلاب هم با تعدیل جمعیتی در زمان حاضر مخالف بوده و در این زمینه بارها فرمایشاتی بیان داشتند. که برخی از آن‌ها را  با هم مرور می‌کنیم:

 

«من معتقدم که کشور ما با امکاناتی که داریم می‌تواند صد و پنجاه میلیون نفر جمعیت داشته باشد. من معتقد به کثرت جمعیتم. هر اقدام و تدبیری که می‌خواهند برای متوقف کردن رشد جمعیت انجام بگیرد بعد از صد و پنجاه میلیون انجام بگیرد»
۹۰/۵/۱۶

 

«ما باید در سیاست تحدید نسل تجدیدنظر کنیم. سیاست تحدید نسل در یک برهه‌اى از زمان درست بود؛ یک اهدافى هم برایش معین کردند. آن‌طورى که افراد متخصص و عالم و کارشناسان علمىِ این قسمت تحقیق و بررسى کردند و گزارش دادند، ما در سال ۷۱ به همان مقاصدى که از تحدید نسل وجود داشت، رسیدیم. از سال ۷۱ به این طرف، باید سیاست را تغییر می‌دادیم؛ خطا کردیم، تغییر ندادیم. امروز باید این خطا را جبران کنیم. کشور باید نگذارد که غلبه‌ى نسل جوان و نماى زیباى جوانى در کشور از بین برود؛ و از بین خواهد رفت اگر به همین ترتیب پیش برویم؛ آن‌طورى که کارشناس‌ها بررسى علمى و دقیق کردند. این‌ها خطابیات نیست؛ این‌ها کارهاى علمى و دقیقِ کارشناسى‌شده است.»
۹۱/۰۵/۰۳

 

«یکى از خطاهائى که خود ما کردیم – بنده خودم هم در این خطا سهیمم – این مسئله‌ى تحدید نسل از اواسط دهه‌ى ۷۰ به این طرف باید متوقف می‌شد. البته اوّلى که سیاست تحدید نسل اتخاذ شد، خوب بود، لازم بود، لیکن از اواسط دهه‌ى ۷۰ باید متوقف می‌شد. این را متوقف نکردیم؛ این اشتباه بود. عرض کردم؛ مسئولین کشور در این اشتباه سهیمند، خود بنده‌ى حقیر هم در این اشتباه سهیمم. این را خداى متعال و تاریخ باید بر ما ببخشد. نسل جوان را باید حفظ کرد.
با این روند کنونى اگر ما پیش برویم – من چندى پیش هم در ماه رمضان در سخنرانى گفتم – کشور پیر خواهد شد. خانواده‌ها، جوان‌ها باید تولید مثل را زیاد کنند؛ نسل را افزایش دهند. این محدود کردن فرزندان در خانه‌ها، به این شکلى که امروز هست، خطاست.
این نسل جوانى که امروز ما داریم، اگر در ده سال آینده، بیست سال آینده و در دوره‌ها و مرحله‌هاى آینده‌ى این کشور بتوانیم آن را حفظ کنیم، همه‌ى مشکلات کشور را این‌ها حل می‌کنند؛ با آن آمادگى، با آن نشاط، با آن شوقى که در نسل جوان هست، و با استعدادى که در ایرانى وجود دارد. پس ما مشکل اساسى براى پیشرفت نداریم.»

 

۹۱/۰۷/۱۹

تعداد بازدید از این مطلب: 2905
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : سه شنبه 11 آذر 1393
نظرات
بختک

 

بختک

–         این حالت وضعیتی است که در طب سنتی کابوس و در عامه به بختک معروف است.

 

–         در این وضعیت انسان قادر به حرکت نیست حتی نمی‌تواند صحبت کند.

 

–         این بیماری ۲ قسم است قسم اول از بالارفتن بخارات مواد به سر در هنگام خواب ایجاد می‌شود. و قسم دوم ناشی از رسیدن سردی به سر است.

 

–         قسم اول خود سه نوع است: نوع اول ناشی از خون که علامتش سرخی بدن و چشم است و خواب آلودگی و در خواب رؤیای اشیاء سرخ را می‌بیند.

 

–         درمان آن فصد و حجامت است و کاهش مصرف غذا.

 

–         نوع دوم از بلغم است که علامت آن کندی حواس و زیادی آب دهان و بینی و کسالت و کاهش حافظه و شلی بدن و در خواب چیزهای سفید و سبز می بیند یا آب و دریا و برف و باران.

 

–         درمان آن خوردن داروهای مسهل بلغم مثل ایارج فیقرا است.

 

–         نوع سوم از سوداست و علامت آن زیادی فکر و خیال و بی‌خوابی و گودرفتن چشم‌هاست و در خواب چیزهای تاریک و سیاه می‌بیند.

 

–         درمان آن هم خوردن منضج سودا و پس از آن دم کرده افتیمون است.

 

اما در قسم دوم که سردی هوا باعث این حالت شود مالیدن روغن مصطکی یا سداب به سر خیلی مؤثر است. با توجه به اینکه می‌تواند این حالت بعداً موجب بیماری‌های مهم‌تری شود در درمان آن تعجیل کنید.

در کل، بختک یا کابوس بیشتر زمانی رخ میدهد که شخص به پشت(طاق باز) خوابیده باشد. که علت آن بازگشت فضولات داخل سینوسها و مجاری دیگر سر، بسوی مغز است.

تعداد بازدید از این مطلب: 3178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : سه شنبه 11 آذر 1393
نظرات
راهکار نماندن جای تیغ در حجامت
 

راهکار نماندن جای تیغ در حجامت

 

پرسش: برای حجامت و نماندن جای آن طول تیغها کمتر و تعدادشان بیشتر باشد بهتراست یا طول تیغ زیاد و تعداد آن کمتر؟

 

پاسخ:

–         معمولاً جای تیغ­ها وقتی کوچکتر است کمتر می­ ماند. اگرچه در کتب طب سنتی توصیه شده که تیغ­ها طویل زده شود.

–         برای کمتر شدن جای آن بهتر است پس از هر بار که لیوان برداشته می‌شود خون کاملاً پاک شود و چیزی لای زخم نماند.

–         پانسمان عسل و آب مرزنجوش نیز کمک کننده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 3383
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : سه شنبه 11 آذر 1393
نظرات

پایین بودن پلاکت خون

 موارد ذیل توصیه می‌شود:

–         پرهیز از غذاهای سودازا

–         مصرف عرق کاسنی صبح ناشتا ۱ لیوان

–         مصرف شربت سوداک هر شب ۳ قاشق در یک لیوان آب خنک

–         حجامت زیر نظر پزشک

–         دم کرده بابونه روزانه ۱ لیوان میل شود و یا عرق بابونه روزانه یک استکان میل شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 4066
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : سه شنبه 11 آذر 1393
نظرات
آیا می دانید که خوابیدن در اتاقی با نور خیلی زیاد، خطر چاقی را افزایش می دهد؟

 

آیا می دانید که خوابیدن در اتاقی با نور خیلی زیاد، خطر چاقی را افزایش می دهد؟

پژوهشگران می گویند خوابیدن در اتاقی با نور خیلی زیاد، خطر چاقی را افزایش می دهد. به گفته این پژوهشگران، به نظر می رسد هورمون ملاتونین که تولید آن در نور مهار می شود، می تواند نقش مهمی در متابولیسم بدن داشته باشد. البته این مطالعه، شواهدی که نشان دهد خوابیدن در تاریکی با وجود خوردن به اندازه معمول و انجام ورزش کمتر، به کاهش وزن یا کاهش وزن گیری کمک کند، ارایه نمی دهد.

تعداد بازدید از این مطلب: 2920
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : سه شنبه 11 آذر 1393
نظرات
رفع مشکل سکسکه نوزاد

 

رفع مشکل سکسکه نوزاد

–         مادر نوزاد دم کرده گل گاوزبان و سنبل الطیب بخورد و به بچه شیر بدهد.

 

–         بعد از شیر خوردن، خوب آروغ بچه را بگیرد.

 

–         شکمش را با روغن بابونه با کف دستتان به آرامی ماساژ بدهید.

تعداد بازدید از این مطلب: 4129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : سه شنبه 11 آذر 1393
نظرات
رضایت از زندگی مبنای اصلی سلامت روان است

 

 

 

رضایت از زندگی مبنای اصلی سلامت روان است

 

تعاریف سلامت روان به دو دسته تقسیم می‌شود در تعاریف قدیمی‌تر عمدتا تاکید بر این است که فرد مبتلا به بیماری روانی نباشد و در یک حالت تعادلی به لحاظ عملکردهای روانی، جسمی، تطبیق با محیط و پذیرش شرایط محیط و تاثیرگذاری محیط قرار داشته باشد که اصلی‌ترین شاخص دراین تعریف نداشتن بیماری روانی است بدین معنی اگر فردی مبتلا به بیماری روانی نباشد و اضطراب نداشته باشد از سلامت روان برخوردار است.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 2759
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : سه شنبه 11 آذر 1393
نظرات
سجده بر خاک راهکار دفع امواج الکترومغناطیسی برای شهروندان الکترونیکی
 

سجده بر خاک راهکار دفع امواج الکترومغناطیسی برای شهروندان الکترونیکی

یکی از معضلات عصر الکترونیک و به تبع ان زندگیهای الکترونیکی صدمات و لطمات ناشی از امواج تکنولوژیهای این عصر برای کاربران می باشد.
تجهیزات صوتی و تصویری ، موبایل ، کامپیوتر و ……
یک دانشمند غیر مسلمان (از اروپا) تحقیقاتی را مبتنی بر یافتن راهکاری برای خارج کردن امواج الکترومغناطیسی که به بدن آسیب می رساند،  انجام داده است.

جناب آقای غفوریان با استناد به یافته های این دانشمند مطلب جالب و ارزشمندی را تهیه و تنظیم نموده اند که روئیت این مطلب قطعا برای عزیزان خالی از لطف نمی باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 3236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 8 آذر 1393
نظرات
علائم افسردگی خطری برای وقوع مرگ در بیماری های عروق کرونر قلب

 

علائم افسردگی خطری برای وقوع مرگ در بیماری های عروق کرونر قلب

 

 

پژوهشگران با مطالعه روی ۳۲۳۷ بیماری که به طور متوسط  ۲/۹ سال، تحت بررسی بیماری های عروق کرونر قلب بودند دریافتند، در زنان بالای ۵۵ سال، وجود علائم افسردگی عامل خطری برای وقوع مرگ به دنبال بیماری های عروق کرونر قلب است.

تعداد بازدید از این مطلب: 2900
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 8 آذر 1393
نظرات
توصیه بهداشتی: تعیین جنسیت فرزند

 

تعیین جنسیت فرزند

 

 

امروزه که آمار تک فرزندی و دو فرزندی از فراوانی بیشتری نسبت به گذشته برخوردار است، والدین به دنبال تدابیری جهت انتخاب جنسیت بچه خود هستند، غافل از آنکه هر آنچه خالق مهربان برای مان درنظر بگیرد، قطعاً بهترین خیر برای مان در همان می باشد و راهکاری که صد در صد جنسیت جنین را با انتخاب والدین تضمینی تعیین نماید وجود ندارد.
در این زمینه بر اساس منابع طب جامع ایرانی اگر طبیعت پدر و مادر به گرمی باشد جنسیت فرزند احتمال بیشتری دارد که پسر باشد و اگر سرد باشد فرزند را دختر می کند.
همچنین جرجانی در کتاب الاغراض الطبیه و المباحث العلائیه در خصوص تعیین جنسیت آورده است که اگر عمل مقاربت در روز اول تا پنج روز بعد از پاک شدن زن باشد، جنسیت فرزند احتمال بیشتری دارد که پسر  باشد، از روز ششم تا هشتم، احتمال دختر بودن جنسیت فرزند و از روز نهم تا پانزدهم، احتمال پسر بودن جنسیت فرزند بیشتر است و از روز شانزدهم تا شروع دوره بعدی احتمال جنسیت به یک نسبت مساوی می باشد.
در ضمن خوردن کاسنی نیز باعث افزایش احتمال پسردار شدن می گردد.

البته ناگفته نماند که این راهکارها زیر10درصد مورد اطمینان است وهرچه خداوند صلاح بداند عطا میفرماید.

در مفاتیح الجنان دعایی آمده که از کارهای فوق الذکر معتبر تر است:

از حضرت امام صادق(علیه السلام) نقل شده که فرمودند:

هرگاه زنی را حملی باشد و چهار ماه بر او بگذرد (وارد ماه پنجم شود)، روی اورا به قبله کن و آیة الکرسی بخوان و دست بر پهلوی او گذار و بگو

الهم انی قد سمیته ......ونام پسر را که برای طفل در نظر داری ببر مثلا محمد یا علی یا اسامی دیگر معصومین

اگر دختر بخواهد بگوید

الهم انی قد سمیتها.......ونام دختر را بگوید (مثلا: فاطمه)

اگر پس از تولد کودک، نام ذکر شده را بر او نگذارد، تضمینی برای زنده ماندن طفل نیست.

تعداد بازدید از این مطلب: 3017
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 8 آذر 1393
نظرات
توصیه بهداشتی: درمان سنگ کلیه

 

 

 

توصیه بهداشتی: درمان سنگ کلیه

 

سنگ های کلیوی در دستگاه جمع کننده ادرار در کلیه ها تشکیل می شوند. این سنگ ها هنگامی که غلظت بعضی از مواد به قدری بالا می رود که قابلیت حل شدن خود را از دست می دهند، به صورت بلورهای کوچک شروع به رسوب کردن در ادرار می کنند. درد در افرادی که به سنگ کلیه دچار هستند، معمولا همیشه در یک زمان خاص در یک سمت بدن ایجاد می شود. ولی اگر شما مستعد تشکیل سنگ هستید، حمله بعدی ممکن است در طرف دیگرتان بروز کند.

اگر دارای سنگ کلیه هستید تدابیر ذیل برای درمان آن توصیه می گردد:

آش جوجه مرغ محلی، سوپ مرغ محلی با کدو و اسفناج، خوردن مغز خیار بجای میوه خیار، ریشه و تخم کرفس، شوید، پونه، انیسون، سیاهدانه، رازیانه، دارچین، پرسیاوشان، زیره، ولیک، کاکوتی، گل سرخ، صندل، گلنار، خطمی، کلم قمری، انگور سفید، انجیر، بادام تلخ، فندق، زیتون پرورده، تخم ترب سیاه، آلبالو، اسفند، صمغ درخت گردو، انغوزه، آلو سیاه و صمغ بسفایج مفید است.
اصلاً ادرارتان را نگه ندارید، مایعات کامل بخورید، تشنگی به خودتان ندهید، به صورت طاقباز نخوابید و همیشه سعی کنید به پهلو بخوابید.

ضمناً بادکش لغزان کلیه هم بعد از چرب کردن موضع نیز توصیه می شود. برای اینکار مسیر کلیه و حالب را از بالا تا پایین چرب کرده و بادکش را از موضع کلیه از بالا تا پایین به آرامی حرکت بدهید و بکشید.
اگر جنس سنگ کلیه شما توسط پاتولوژی بررسی شده است و مطمئن هستید که از جنس کلسیم است باید مصرف کلسیم خود را پایین بیاورید.

تذکر :
–    معمولاً سنگ های کلیه اگر ریز و کوچک باشند سریعتر دفع می شوند ولی بسته به بیمار و نوع سنگ، حتی در برخی مواقع سنگهای ۳ الی ۴ سانت نیز از طریق طب سنتی درمان و دفع شده اند.
–    سنگ شکنی با لیزر توصیه نمی شود. لیزر یک انرژی خیلی سنگین را به بافت تحمیل می کند که باعث سوختن و صدمه بافتی می گردد، هر چند که لیزر را روی سنگ متمرکز می کنند ولی باعث خونریزی، پارگی رگ و تخریب بافتی می گردد و گاهی هم با عفونت همراه می گردد.
–    کسانی که از درد سنگ کلیه رنج می برند برای تسکین موقت آن به جای خوردن قرص های شیمیایی که جز عوارض بسیار سودی به همراه ندارند، می توانند به روش شرح داده شده در قسمت درمان های اورژانسی اتوی داغ بگذارند. 

درمان فوری: گذاشتن اتوی داغ درمان اورژانسی برای تسکین درد سنگ کلیه

کسانی که از درد سنگ کلیه رنج می برند برای تسکین موقت آن به جای خوردن قرص های شیمیایی که جز عوارض بسیار سودی به همراه ندارند، می توانند به روش ذیل عمل نمایند:
حوله ای را آماده کنید و از پشت کمر بر روی کلیه هایتان قرار دهید،سپس اتویی را داغ کرده و به تدریج روی حوله بکشید تا کلیه های شما گرم شود.دقت داشته باشید که گرما به حدی نباشد که باعث سوختن شود.
این کار را چند مرحله انجام دهید خواهید دید که درد کلیه هاتان به آرامی تسکین خواهد یافت.گفتنی است در زمان های گذشته از آجر داغ به جای اتو استفاده می کردند.
ضمناً باید متذکر شد که برای درمان سنگ کلیه، داروی گیاهی و درمان مربوطه وجود دارد.
تعداد بازدید از این مطلب: 3079
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 8 آذر 1393
نظرات
طرز تهیه ماء الشعیر و کشک الشعیر

 

ماء الشعیر

 

طرز تهیه ماء الشعیر و کشک الشعیر

 

مواد لازم :
جوی پوست کنده: ۵۰ گرم
آب سالم(بدون کلر): یک لیتر

طرز تهیه :
جوی پوست کنده و آب را در ظرفی ریخته و بگذارید با شعله ملایم بجوشد تا یک لیوان آب باقی بماند. سپس آنر ا از روی حرارت برداشته و بگذارید مواد آن ته نشین شود. آب سرخ رقیق بالای آن ماء الشعیر رقیق نامیده می شود که غذائیت آن کمتر بوده و در پاک سازی و خارج کردن مواد زاید از بدن قوی تر است. اگر چیزی از جرم و آرد جو همراه آن باشد، غذائیت آن بیشتر و خاصیت دارویی آن کمتر می شود و احتمال ترش شدن آن در معده های سرد بیشتر است.طرز تهیه کشک الشعیر :
صد گرم جو را دو ساعت خیس کرده و بکوبید و به تدریج یک کاسه آب به آن بپاشید و بعد از  پارچه ای رد کرده و بجوشانید تا پخته شود که این غلیظ تر از ماء الشعیر بوده و خوردن آن برای اسهال صفراوی و غرغره آن برای ورم و درد گلو نافع است.

تذکر :
در تهیه ماء الشعیرهای موجود در بازار، برخی از تولیدکنندگان صنعت نوشیدنی، پودر یا عصاره مالت را با آب ترکیب کرده و با افزودن گاز دی اکسید کربن، محصول خود را به نام ماالشعیر به بازار عرضه می‌کنند.
این محصولات به‌ دلیل نوع مواد اولیه ‌شان خواص ماء الشعیر طبیعی را نداشته و در واقع همان نوشابه های مضر، با طعم ماء الشعیر هستند که اسانس طعم ‌های مختلفی هم به آن اضافه می‌کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 2882
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 8 آذر 1393
نظرات
کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی در روابط شاد زوجین

 

کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی در روابط شاد زوجین

 

 

پژوهشگران می گویند ازدواج موفق و داشتن روابط شاد زوجین می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد. بر اساس مطالعات انجام شده روی ۲۸۱ زوج مشخص شد، عدم احساس رضایت از زندگی و نداشتن روحیه شاد در زوجین، سبب افزایش ضخامت جدار کاروتید، تنگی شریان و آترواسکلروز شده و این می تواند خطر ابتلا به CVD را تا هشت و نیم درصد افزایش دهد.

تعداد بازدید از این مطلب: 2671
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 8 آذر 1393
نظرات
برای پیشگیری از سرطان، رعایت سبک زندگی اسلامی ایرانی و تغذیه سالم را جدی بگیرید!

 

پیشگیری از سرطان

 

برای پیشگیری از سرطان، رعایت سبک زندگی اسلامی ایرانی و تغذیه سالم را جدی بگیرید!

 

وزیر بهداشت پایین‌تر بودن ضریب اشغال تخت در برخی بیمارستان‌ها را نشانه دروغ بودن ادعای پر شدن بیمارستان‌ها در نتیجه گسترده شدن موج سرطان دانست‌‌. اما جالب توجه‌ترین نکته‌ای که وزیر بهداشت به آن اشاره کرد، ۵ تا ۶ برابر بودن آمار سرطان در کشورهای اروپایی نسبت به ایران بود. بررسی این اظهارنظر در منابع غیرایرانی به چند منبع مشخص و البته معتبر در دنیا می‌رسد که مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا یکی از آنهاست.‌ در آخرین گزارش منتشرشده در سایت این مرکز نقشه توزیع سرطان در جهان منتشر شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 2821
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 8 آذر 1393
نظرات
ورزش کردن هم اندازه دارد!

 

ورزش کردن هم اندازه دارد!

 

 

دو مطالعه نشان می دهد بین ورزش سنگین و مکرر و سلامت کلی بدن ارتباط معکوس وجود دارد. در اولین مطالعه، محققان با استفاده از داده های حاصل از تکمیل پرسش نامه های ورزشی و مدارک بیمارستانی، حدود ۴۵۰۰۰ مردی را که در سن ۳۰ سالگی به انجام ورزش های شدید به صورت بیش از ۵ ساعت در هفته می پرداختند را مورد بررسی قرار دادند. نتایج نشان داد این افراد در مقایسه با کسانی که کمتر از یک ساعت در هفته ورزش می کردند بیشتر در معرض خطر فیبریلاسیون دهلیزی قرار دارند. این خطر حتی وقتی آنها ورزش را در آینده کنار می گذاشتند، بیشتر بود.

 

در مطالعه دوم محققان بیش از ۱۰۰۰ بیمار مبتلا به بیماری کرونری قلب را پیگیری کردند. در مجموع، بیمارانی که ۴-۲ روز در هفته ورزش سنگین می کردند، کمتر در معرض خطر مرگ و میر و حوادث قلبی – عروقی قرار داشتند. اما این خطر در هر دو گروهی که به ندرت ورزش می کردند و آنهایی که هر روز ورزش می کردند، افزایش داشت. محققان معتقدند که انجام فعالیت های ورزشی شدید ممکن است اثرات پیش التهابی داشته باشد که ممکن است در افراد مبتلا به بیماری آترواسکلروز مضر باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 3171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 8 آذر 1393
نظرات
افتادن از آن طرف بام

 

افتادن از آن طرف بام

 

 

ساختار کلی جمعیت همانند یک اندام واره است که باید تمام بخش‌های آن دارای تعادل و پویایی باشد و نمی‌توان یک وضعیت ثابت را برای آن یک امر ایده‌آل تعریف کرد. بدین منظور است که باید به صورت مداوم پویایی و تحولات اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که مطالعات احتمال خارج شدن جمعیت از حالت تعادلی را نشان دهد سیاست‌های حمایتی باید اعمال گردد.

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 2787
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : دو شنبه 3 آذر 1393
نظرات
مزاج شناسی۱) مزاج شناسی چیست؟

مزاج شناسی۱) مزاج شناسی چیست؟

 

مقدمه:

کلمه مزاج برای همه ایرانیان نام کاملا آشنایی است. افرادی را که زود عصبانی می شوند آتشین مزاج می خوانند، افراد دیر جوش و کم حرف و غیر فعال را سرد مزاج می نامند. حقیقتا معنی مزاج چیست؟چگونه می توانیم مزاج خود را یا به تعبیری درست تر طبیعت بدن خود را بشناسیم.اختلاف طبایع افراد همیشه مورد کنجکاوی و سئوال بوده است.

در یک روز پائیزی به مردمی که بیرون از منازل خود و به جهت رفتن به محل کار در حرکتند دقت کنید تعدادی با پالتو و شال و کلاه، تعدادی با یک ژاکت معمولی و تعدادی فقط با یک پیراهن بیرون آمده اند، این ها چه تفاوتی دارند؟ تعدادی خیلی زود چاق می شوند و عده ایی با وجود خوردن مقدار قابل توجهی غذا، همچنان اندام مناسبی دارند، تعدادی خواب سبک دارند و ساعات خوابشان کم است،تعدادی خواب سنگین و طولانی دارند، بعضی ها خیلی تند و تیز هستند، بلند و سریع تکلم می کنند در حالی که تعدادی نیز خیلی آرام و منقطع و با تأنی حرف می زنند، برخی افراد با خوردن یک خیار دل درد می گیرند و به قول معروف سردیشان می شود در حالی که بعضی ها با خوردن نیم کیلو خیار هیچ واکنشی ندارند . تمام آزمایشات بالینی این افراد سالم است و از لحاظ بررسی خون و بافت های بدن و اعضاء و تمام موارد آزمایشگاهی همه طبیعی هستند پس اختلاف این افراد در کجاست؟

جواب تمامی این سئوالها را در طب سنتی در بحث طبایع یا مزاج پیدا می کنیم. طبیعت انسان ها با هم تفاوت دارد، اگر بخواهیم سبک زندگی سالم و روش دستیابی به سلامت واقعی را تجربه نمائیم، باید به جسم و روان آدمی ازدیدگاه طب سنتی یا طب مزاجی ایران نظر کنیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 3060
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : دو شنبه 3 آذر 1393
نظرات
مزاج شناسی ۲) چگونه می توان نوع مزاج خود را تشخیص داد؟

چگونه می توان نوع مزاج خود را تشخیص داد؟

 

مقدمه:
تمامی جنبه های زندگی ما تحت تاثیر طبیعت بدنمان قرار دارد، نوع غذایی که می خوریم می تواند تاثیرات بسیار مهمی بر تمامی اعضای بدن ما از مغز و اعصاب گرفته تا قلب و معده و کبد و کلیه ها داشته باشد، در بعضی از انواع مزاج، خوردن یک غذای نامناسب می تواند عواقب زیادی داشته باشد.
در ساده ترین حالات آن می بینید، مثلاً افرادی که حتی با خوردن یک عدد خرما بدنشان جوش می زند، غذای نامناسب با مزاج شما می تواند موجب تغییرات خواب، حالت عصبی، اختلال حافظه، اختلال هضم، اختلال دفع، عوارض پوستی، نشانه های در گیر ی کبد و قلب و اندام های تناسلی را نشان دهد،

نوع نوشیدنی ها، لباس ها، هوای استنشاقی، مقدار حرکت ها و استراحت روزانه و چگونگی دفع و حالتهای عصبی و روانی، مستقیما مرتبط با حالات طبیعی یا مزاجی است، بنابراین برای داشتن زندگی سالم و طبیعی، وزن مناسب، و آرامش روحی، همه ما نیازمند به شناختن مزاج یا طبیعت خود هستیم.

تشخیص مزاج سرشتی یک فرد:
از روی ۱۰ مورد می توان مزاج سرشتی یا جبلی یک فرد را تشخیص داد:

تعداد بازدید از این مطلب: 2993
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : دو شنبه 3 آذر 1393
نظرات
مزاج شناسی۶) ویژگیهای افراد دارای مزاج سرد و تر (افراد بلغمی) و علائم غلبه خلط بلغم
 

ویژگیهای افراد دارای مزاج سرد و تر (افراد بلغمی) و علائم غلبه خلط بلغم

مزاج سرشتی یا جبلی، مزاجی است که از طریق ارث از پدر و مادر به فرد منتقل می شود و از زمان تولد در فرد وجود دارد و یک حالت طبیعی برای آن فرد به حساب می آید.
هر مزاج دارای علایم و خصوصیات خاص خود می باشد که با علایم بیماری ناشی از غلبه اخلاط که در ادامه به آن می پردازیم، تفاوت دارد.

ویژگیهای ذیل مربوط به مزاج سرشتی افراد بلغمی می باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 2930
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : دو شنبه 3 آذر 1393
نظرات
مزاج شناسی۵) ویژگیهای افراد دارای مزاج سرد و خشک (افراد سوداوی) و علائم غلبه خلط سودا
 

ویژگیهای افراد دارای مزاج سرد و خشک (افراد سوداوی) و علائم غلبه خلط سودا

مزاج سرشتی یا جبلی، مزاجی است که از طریق ارث از پدر و مادر به فرد منتقل می شود و از زمان تولد در فرد وجود دارد و یک حالت طبیعی برای آن فرد به حساب می آید.
هر مزاج دارای علایم و خصوصیات خاص خود می باشد که با علایم بیماری ناشی از غلبه اخلاط که در ادامه به آن می پردازیم، تفاوت دارد.
ویژگیهای ذیل مربوط به مزاج سرشتی افراد سوداوی می باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 3140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : دو شنبه 3 آذر 1393
نظرات
مزاج شناسی۱) مزاج شناسی چیست؟
 

ویژگیهای افراد دارای مزاج گرم و خشک (افراد صفراوی) و علائم غلبه خلط صفرا

مزاج سرشتی یا جبلی، مزاجی است که از طریق ارث از پدر و مادر به فرد منتقل می شود و از زمان تولد در فرد وجود دارد و یک حالت طبیعی برای آن فرد به حساب می آید.
هر مزاج دارای علایم و خصوصیات خاص خود می باشد که با علایم بیماری ناشی از غلبه اخلاط که در ادامه به آن می پردازیم، تفاوت دارد.
ویژگیهای ذیل مربوط به مزاج سرشتی افراد صفراوی می باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 2983
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود