بیماریها و شناخت داروها در طب سنتی اسلامی ....................پیامبر اکرم(ص):لايَستَغنِي أهلُ كُلِّ بَلَدٍ عَن... طَبيبٍ بَصيرٍ ثِقَةٍ. .....مردم هيچ شهرى از پزشکِ بصيرِ مورد اعتماد بى نياز نيستند. ...............................بحارالانوار،ج75،ص235
عینک آفتابی مارک با گارانتی" >عینک آفتابی مارک با گارانتی
عینک آفتابی ریبن" >عینک آفتابی ریبن
فروشگاه خرید ساعت دیواری" >فروشگاه خرید ساعت دیواری
فروشگاه اینترنتی" >فروشگاه اینترنتی
هاست ویندوز Plesk" >هاست ویندوز Plesk
عینک آفتابی مردانه" >عینک آفتابی مردانه
ظرفشوی واشن برایت" >ظرفشوی واشن برایت
خرید مونوپاد" >خرید مونوپاد
خرید ساعت دیواری فانتزی" >خرید ساعت دیواری فانتزی
گن لاغری" >گن لاغری
پایه عکاسی مونوپاد" >پایه عکاسی مونوپاد
نینجا والت" > نینجا والت
دستگاه فر موی مک استایلر" >دستگاه فر موی مک استایلر
پایه عکاسی مونوپاد" > پایه عکاسی مونوپاد
فانی بافت خرید" >فانی بافت خرید
گن لاغری مردانه" >گن لاغری مردانه
خرید ساعت دیواری" >خرید ساعت دیواری
پاور بانک" > پاور بانک
واکر کودک" >واکر کودک
مونوپاد" >مونوپاد
شارژر همراه پاور بانک" >شارژر همراه پاور بانک
تی شرت محرم" >تی شرت محرم
گن لاغری مردانه" >گن لاغری مردانه
خرید هاست لینوکس" >خرید هاست لینوکس
شارژر همراه" >شارژر همراه
بهترین گیرنده دیجیتال " > بهترین گیرنده دیجیتال
فروشگاه تی شرت محرم" > فروشگاه تی شرت محرم
هات بانز" > هات بانز

آمار مطالب

کل مطالب : 271
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 19

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 169
باردید دیروز : 153
بازدید هفته : 322
بازدید ماه : 1108
بازدید سال : 4329
بازدید کلی : 108184

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بیماریها و شناخت داروها در طب سنتی اسلامی و آدرس teb1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 169
بازدید دیروز : 153
بازدید هفته : 322
بازدید ماه : 1108
بازدید کل : 108184
تعداد مطالب : 271
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Alternative content



(دريافت کد ساعت)<
br>
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سلامی
تاریخ : پنج شنبه 21 اسفند 1393
نظرات

 علل لاغری مفرط، دستورات غذایی جهت درمان

 

یکی از علل ناباروری لاغری مفرط می باشد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 3180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : پنج شنبه 21 اسفند 1393
نظرات

 پیشگیری و درمان بار زبان در طب سنتی

 

یکی از مسائلی که بسیاری از بیماران از آن شکایت می کنند بار سفیدرنگ روی زبان است که علی رغم مسواک کردن مجددا روی زبان آنها بروز می کند. این مشکل را در طب سنتی ناشی از مسائل تغذیه ای می دانند و برای رفع آن مواردی پیشنهاد می گردد.

فایل ضمیمه فایل تصویری صحبتهای آیت الله ضیائی از درمانگران زبده طب سنتی می باشد که پیرامون پیشگیری و درمان این شکایت با رویکرد طب سنتی است. برای دانلود و مشاهده این فیلم عبارت زیر را کلیک کنید. یا در صورت پیغام خطا کلیک راست نموده و گزینه save link as را انتخاب کنید. برای مشاهده فیلم از نرم افزار km player استفاده کنید.

 

 

مأخذ

پیشگیری و درمان بار زبان در طب سنتی

تعداد بازدید از این مطلب: 3854
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : پنج شنبه 21 اسفند 1393
نظرات

 درمان اسهال مزمن در طب سنتی

 

یکی از مشکلات شایع در بین بعضی از بیماران ابتلای طولانی مدت آنان به اسهال است. از این بیماران می توان بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر را نام برد. در منابع طب سنتی درمانهای مختلفی برای این بیماران پیشنهاد شده است.

فایل ضمیمه فایل تصویری صحبتهای آیت الله ضیائی یکی از درمانگران طب سنتی است پیرامون روش برخورد با اسهال مزمن با روشهای طب سنتی. برای دانلود و مشاهده این فیلم عبارت زیر ار کلیک کنید. یا در صورت پیغام خطا کلیک راست نموده و گزینه save link as را انتخاب کنید. برای مشاهده فیلم از نرم افزار km player استفاده کنید.

 

مأخذ

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 3666
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : پنج شنبه 21 اسفند 1393
نظرات

ناتوانی جنسی مردان از دیدگاه طب سنتی ایران

 

یکی از اختلالات شایع که در طب سنتی نیز در مورد آن پیشنهادات درمانی موثری ارایه شده، اختلالات نعوظ در مردان است. به عدم توانایی در ایجاد یا حفظ نعوظ برای رسیدن به یک فعالیت جنسی رضایت بخش اختلال نعوظ یا Erectile Dysfunction می گویند. قبل از سال 1992 اختلال نعوظ در قالب کلی ناتوانی جنسی که شامل اختلالات ارگاسم وانزال نیز می شد، مطرح می گردید. امروزه روشهای درمانی موثری به صورت داروهای خوراکی ، مالیدنی و تزریقی برای ناتوانی جنسی مردان وجود دارد ولی عموماً دارای عوارض جانبی بوده و اثرات آنها با قطع دارو از بین می روند.

در طب سنتی ایران ، "ناتوانی جنسی" به عنوان "ضعف قوۀ باه" ذکر شده و اصول درمان بر اساس اینکه علت بیماری مربوط به کدام یک از اعضای رییسه ی(قلب – مغز – کبد) بدن باشد با بازگرداندن تعادل مزاجی به این اندامها صورت می گیرد. بیشتر این درمانها بر اساس حفظ صحت یا پیشگیری و استفاده از داروهایی که به صورت غذا نیز مصرف می شوند استوار است.

بدیهی است که بسیاری از دیدگاههای طب سنتی با آنچه که امروزه در جهت تشخیص و درمان بیماری ناتوانی جنسی در مردان مطرح می شود ، تطابق ندارد، با این وجود می توان بعضی از مداخلات بالینی مطرح شده در طب سنتی را که بر پایه شناخت مزاج شخص و مزاج عضو صورت می گیرد در آزمونهای بالینی مورد آزمایش قرار داد. این مطالعه بر آن است تا این مسیر را برای محققانی که کمتر از مبانی طب سنتی ایرانی آگاهی دارند هموار سازد. برای دانلود و مشاهده متن کامل مقاله عبارت زیر را کلیک کنید. یا در صورت پیغام خطا کلیک راست نموده و گزینه save link as را انتخاب کنید.

 

مأخذ

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 3136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : پنج شنبه 21 اسفند 1393
نظرات

 صبر زرد؛ بهترین کرم مرطوب کننده گیاهی

 

طیبه فرهانی، دانشجوی دکترای زیست شناسی گیاهی،دانشگاه تربیت مدرس، مدیر کارگروه گیاهان دارویی انجمن تحقیقات طب سنتی ایران

آلوئه ورا(صبرزرد)

نام لاتین: Aloe vera

نام انگلیسی:Aloe   

نام خانواده: Liliaceae

 

آلوئه ورا سابقه‌ای بسیار طولانی و درخشان دارد. اولین گزارش مکتوب که در آن به آلوئه ورا اشاره شده متعلق به چهار هزار سال پیش از میلاد مسیح است و در غارنوشته‌ها و کنده کاری‌های روی ظروف در معابد باستانی مصر کشف شده است.

آلوئه که امروز در تمام دنیا کاشته می شود برای درمان گستره وسیعی از بیماری‌ها از انواع میگرن گرفته تا سوءهاضمه، درمان جوش و سوختگی استفاده می‌شود.

صبر زرد از نظر طب سنتی ایران گرم و خشک است و شیرابه آن به مصرف طبی می‌رسد.

تعداد بازدید از این مطلب: 3312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : پنج شنبه 21 اسفند 1393
نظرات

 پیشنهاداتی از طب سنتی برای مبتلایان به اگزما

 

اگزما یا درماتیت (Dermatitis or Eczema) به التهاب پوستی گفته می شود که از نظر طب جدید در بیشتر موارد علت ایجاد آن نامشخص می باشد، جز درماتیت تماسی که می توان علت را در پاره ای موارد مشخص نمود.

قرمزی، ادم و تاول های ریز (وزیکول) از خصوصیات کلینیکی تمام بثورات حاد اگزمایی است. وقتی ضایعات «تحت حاد» می شوند، بتدریج فروکش می کنند و در موارد مزمن، ضایعات، خشک شده و ضخامت پوست افزایش می یابد، خطوط پوست برجسته می گردد و میزان رنگدانه پوست افزایش می یابد. در نواحی که اگزما وجود دارد پوست تیره تر می شود. خارش و سوزش در تمام مراحل بثورات دیده می شود (در مراحل حاد، تحت حاد و مزمن) که باعث خراشیدگی و در نتیجه عفونت باکتریال ثانویه می شود.

مهم ترین مساله در درمان اگزما یافتن ماده ای است که حساسیت ایجاد می کند که باید از آن پرهیز نمود.

فایل ضمیمه فایل تصویری صحبتهای آیت الله ضیائی از درمانگران زبده طب سنتی می باشد که پیرامون پیشگیری و درمان این شکایت با رویکرد طب سنتی است. برای دانلود و مشاهده این فیلم عبارت آبی رنگ زیر را کلیک کنید. یا در صورت پیغام خطا کلیک راست نموده و گزینه save link as را انتخاب کنید. برای مشاهده فیلماز نرم افزار km player استفاده کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 3183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : پنج شنبه 21 اسفند 1393
نظرات

 

  آب مروارید در متون طب سنتی ایران

آب مروارید در سراسر جهان جزو علل مهم نابینایی به شمار می آید، با این وجود تقریبا درمانی جز جراحی برای آن وجود ندارد. این بیماری با تاریخچه ای بسیار طولانی، سال ها توسط پزشکان سنتی ملل مختلف تشخیص و درمان شده است. پزشکان سنتی ایران و اسلام نیز این بیماری را می شناختند و از آن با نام "نزول الما" و یا "آب آوردن چشم" یاد می کردند. علی بن ربن طبری، زکریای رازی و ابوعلی سینا، پزشکان نامی قرون ? الی 11 میلادی ایران، این بیماری را در کتاب های خود شرح داده اند و آسیب شناسی، علایم و درمان آن را ذکر نموده اند. آن ها روش های درمانی خویش را با توجه به مرحله پیش رفت بیماری اتخاذ می کردند. این درمان ها در سه زمینه تغذیه و عادات رفتاری، دارو و جراحی جای می گیرند. روش های درمانی آب مروارید که توسط این دانشمندان ارایه شده اند، به غیر از جراحی، تقریبا معادلی در پزشکی نوین ندارند که این موضوع نقطه قوت طب اسلامی در درمان آب مروارید می باشد و می تواند برای مطالعات بیش تر و تعیین کارایی برای استفاده در طب امروز پیشنهاد گردد. برای دانلود و مشاهده متن کامل مقاله عبارت آبی رنگ زیر را کلیک کنید. یا در صورت پیغام خطا کلیک راست نموده و گزینه save link as را انتخاب کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 3075
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : پنج شنبه 21 اسفند 1393
نظرات

 

 

 پیشنهاداتی از طب سنتی جهت افزایش اشتها

اگر بو یا طعم غذاها به نظرتان عوض شده است ممکن است که به بی اشتهایی دچار شده باشید. این مشکل بر حسب این که دلیلش چه باشد موقتی و یا طولانی مدت می‌شود. در پی بروز بی اشتهایی، میل به غذا را از بین می‌برد. این حالت ممکن است به دلیل بیماری‌های دستگاه گوارش یا در صورت وجود مشکلاتی مانند عفونت، از بین رفتن آب بدن یا بیماری‌های مزمن بروز کند.

در سه ماهه‌ی نخست بارداری نیز معمولاً بی اشتهایی همراه با حالت تهوع و استفراغ بروز می کند.

توجه داشته باشید که داروهای نیز از عوامل رایج بی اشتهایی محسوب می‌شوند. بیماری‌های مزمنی مانند نارسایی قلبی، بیماری‌های ریوی مانند آمفیزم و برونشیت مزمن، هپاتیت و نارسایی قلبی نیز می‌تواند میل به غذا خوردن را از بین ببرد.

توجه داشته باشید که از دست دادن اشتها یا بی اشتهایی در سنین بالا از علائم رایج برخی از سرطان‌ها (به ویژه سرطان کولون، سرطان تخمدان یا پانکراس)، برخی از بیماری‌های مزمن یا عوارض جانبی برخی از داروهاست. اگر بی اشتهایی شما بیش از حد طول کشید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

فایل ضمیمه فایلی صوتی از صحبتهای دکتر کردافشاری است که در آن پیشنهاداتی جهت افزایش اشتها مطرح نموده اند. برای دانلود این فایل صوتی عبارت آبی رنگ زیر را کلیک کنید. یا در صورت پیغام خطا کلیک راست نموده و گزینه save link as را انتخاب کنید.

ضمنا مقاله ای نیز با عنوان «عوامل و داروهای مؤثر بر اشتها و ارتباط آن با اخلاط از دیدگاه طب سنتی ایران» ضمیمه شده است که می توانید با مطالعه آن اطلاعات کاملی در زمینه اشتها و عوامل موثر بر آن به دست آورید.

تعداد بازدید از این مطلب: 3197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : پنج شنبه 21 اسفند 1393
نظرات

 

 

علل کاهش مایع منی؛ دستورات غذایی

در ابتدا باید دلیل کم بودن منی مشخص شود. ضعف عمومی و سوءمزاج های دستگاه تناسلی از جمله علل کم شدن مایع منی هستند. پس از شناسایی علت با توجه به آن، درمان متناسب انجام می شود.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 3342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : پنج شنبه 21 اسفند 1393
نظرات
افت تحصیلی با مصرف فست فودها

 

افت تحصیلی با مصرف فست فودها

 

 

مصرف فست فودها تنها سلامت جسمانی کودکان را تحت تأثیر قرار نمی دهد. مطالعات تازه نشان می دهد پیامدهای تحصیلی ضعیف هم حاصل مصرف این غذای آماده در کودکان است. مصرف فست فودها می تواند عملکرد کودکان را در ریاضیات، مهارت خواندن و آزمون های علمی تا ۲۰% کاهش دهد.

تعداد بازدید از این مطلب: 3179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : سه شنبه 19 اسفند 1393
نظرات

فرمولی گیاهی برای درمان عرق کردن دست و پا

 

 

 

 

 

 

همانطور که می دانید عرق کردن دست و پا بیش از حد  یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد اجتماع از آن شکایت و همیشه سعی در یافتن راهی برای درمان آن دارند. این مشکل که معمولاً ارتباط مستقیم با سردی و گرمی هوا ندارد بیش از 4 درصد مردم جهان درگیر کرده و باعث شده تا محدودیت های روحی و جسمی بسیاری در برقراری  ارتباط برای این افراد ایجاد شود. در کشور عزیزمان ایران نیز افراد بسیاری درگیر این مشکل هستند که بی شک بر روی اعتماد به نفس و روابط این افراد تاثیر بسیاری داشته است، معمولاً برای افرادی که با این مشکل مواجه هستند افزایش تعریق در هر زمانی رخ می دهد حتی در اتاقهای سرد البته با هیجانات عاطفی و استرس این مشکل شدت یافته باعث می شود تا تعریق در قسمت هایی مانند زیر بغل و سینه جریان یافته و افراد را از انتخاب هر رنگ و جنسی برای البسه خود اجتناب کنند. در این مطلب قصد معرفی فرمولی گیاهی برای درمان این مشکل را داریم که بد نیست تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. امید است این مطلب نیز مانند مطالبی که در گذشته منتشر شد مورد توجه قرار گرفته و ما را برای ادامه وظیفه ای که بر عهده گرفته ایم با دعای خیر خود یاری کنید.

 

مواد لازم

 

  • زاج سفید                25گرم
  • حنا                       15گرم
  • برگ مورد               10گرم
  • جفت                     10گرم
  • برزک                     10گرم
  • گل سرخ                 15گرم
  • آویشن                    10گرم
  • مازو                       15گرم
  • مردارسنگ طلایی     50گرم

 

  • خواص درمانی
  • بهترین در درمان تعریق زیاد
  • بهترین از بین برنده بوی عرق
  • ضخیم کننده پوست
  • مفید در درمان حساسیت دست و پا

 

روش مصرف

 

مواد لازم یاد شده را پس از تهیه و پاکسازی با هم مخلوط و آسیاب کرده در ظرفی برای نگهداری بریزید، برای هر بار مصرف یک قاشق غذاخوری از مخلوط را با مقداری آب مخلوط به صورت خمیر بر روی محل های مورد نظر ماساژ داده و حدود 20 دقیقه بعد با آب ولرم شستشو کنید . این عمل را تا مشاهده نتایج رضایت بخش هر روز یک بار انجام دهید.

نکته ی مهم : توجه داشته باشید که حنای استفاده شده در این فرمول دارای رنگدانه هایی است که باعث رنگ شدن سطحی پوست می شود که محسوس نیست.

تعداد بازدید از این مطلب: 3290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : سه شنبه 19 اسفند 1393
نظرات
توصیه بهداشتی: تدابیر مربوط به بیماران سرطانی

تدابیر مربوط به بیماران سرطانی

بیماران سرطانی با رعایت تدابیر ذیل می توانند به بهبود وضعیت شان بسیار کمک نمایند. ضمناً در صورتیکه تمایل دارید تحت درمانهای طب سنتی قرار بگیرید با همه مدارک پزشکی با هماهنگی قبلی به مطب مراجعه نمایید.
۱-    تغذیه سالم داشته باشید و مخصوصاً آب، نمک و روغن سالم مصرف نمایید و از مصرف غذاهای کارخانه ای به علت دارا بودن مواد نگهدارنده و افزودنیهای شیمیایی بپرهیزید.

۲-    از غذاهای سودازا مثل گوشت گاو، عدس، بادنجان، کلم، قارچ، سوسیس، کالباس، کنسرو، سیب زمینی، نوشابه، پیتزا و … به شدت پرهیز نمایید. منع سودازاها را نیز رعایت کنید
۳-    از هر غذایی که خون را غلیظ کند مثل غذاهای خیلی چرب و غذاهای سرخ کرده و سس و ماکارونی پرهیز کنند و یا مقدار خیلی کم مصرف شود.
۴-    باید غذاهایی مصرف شود که خون سالم تولید کنند. از میان گوشتها، گوشت بره گوسفند و بزغاله، گوشت پرنده ها مثل گنجشک و کبد و بلدرچین بسیار مناسب است تا هم خون صاف تولید کند و هم تقویت شوید.
۵-     اکثر میوه های شیرین مفید است، میوه های ترش مصرف نکنید. کلاً چیزهای ترش مثل زرشک و آلبالو و سایر ترشی ها برای شما مضر می باشند. مصرف انار را قویاً توصیه می کنیم اما ترش نباشد.
۶-    مصرف سوپ و آش جو با سبزیهای خنک مثل گشنیز و خرفه و اسفناج و کاهو بسیار مفیدند.
۷-    از میان حبوبات نخود زیاد مصرف کنید.
۸-     عسل را هر روز در برنامه غذایی خود قرار دهید.
۹-    پسته و بادام و فندق و گردو در حد اعتدال و به صورت تازه مصرف کنید.
۱۰-     هر روز آب هویج و آب سیب یک لیوان مصرف نمایید.
۱۱-    کاهو و اسفناج و سبزی خرفه و گشنیز نافع و مناسب هستند.
۱۲-    ماء الشعیر طبی (آبجو) برایتان خیلی مفید است.
۱۳-    دم کرده گل گاوزبان با لیمو عمانی و عسل هر شب یک لیوان میل کنید.
۱۴-    حتماً باید معده اصلاح شود. غذا را خوب بجوید، آب و نوشیدنی وسط غذا نخورید. اول و آخر غذا کمی نمک میل کنید.
۱۵-    در صورتیکه یبوست هم دارید هر روز صبح یک لیوان خاکشیر با آب داغ و عسل میل کنید.
۱۶-     سیاهدانه، رازیانه و آویشن را آسیاب کرده بعد از هر غذا یک قاشق چایخوری میل کنید.
۱۷-    حرارت کبد را با خوردن عرق کاسنی پایین بیاورید. عرق کاسنی را قبل از هر غذا میل کنید.
۱۸-    مسائل عصبی و فشارهای روحی را در نظر بگیرید و رفع نمایید. باید اطرافیان صمیمانه به شما محبت کنند و محبت خود را در کلام و سخن ابراز نمایند. تفریح و رفتن به طبیعت و مسافرت را فراموش نکنید. فضای زندگی خانه را فضایی آکنده از شادی توأم با معنویات بنمایید. در صورتیکه اختلال خواب و یا استرس عصبی وجود دارد هر شب دم کرده گل گاوزبان و سنبل الطیب میل کنید.
۱۹-    در صورتیکه شیمی درمانی شده اید، برای رفع اثرات آن توصیه می گردد  با توجه به اینکه شیمی درمانی باعث افزایش حرارت و خشکی بدن می شود، مصرف آب انار و آش جو برای کاستن از عوارض آن مفید است. تغذیه سالم داشته باشید و از خورشتهای با گوشت گوسفندی میل نمایید. عسل فراوان بخورید.
۲۰-    یکی از داروهای بسیار مفید برای شما ماءالجبن (آب پنیر) است. هر روز صبح ناشتا ۲ لیوان ماءالجبن (هر نیم ساعت یک لیوان) میل کنید.
روش تهیه: ۲ لیوان شیر را بجوشانید و در حال جوش یک قاشق سرکه خانگی به آن بزنید تا شیر ببرد. شعله را خاموش کنید و یک ساعت بعد آنرا صاف کنید، مایع حاصله را آب پنیر می گویند.
۲۱-    در صورتی که برای شما عقیقه نکرده اند حتماً گوسفندی را عقیقه کنید. امید به خداوند در شفای بیماری انشاءا… معجزه می کند.

و اگر بیمار خانمی مبتلا به سرطان سینه است، توصیه ذیل نیز رعایت شود:

۲۲-    در روابط جنسی دقت شود که اگر مشکلی وجود دارد رفع شود. مثلاً اگر همسر بیمار مبتلا به انزال زودرس است درمان کند و حداقل هفته ای دو بار نزدیکی داشته باشند، نزدیکی مناسبی که بیمار به اوج لذت جنسی برسد.

تعداد بازدید از این مطلب: 3463
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : سه شنبه 19 اسفند 1393
نظرات
پالم از لبنیات نرفته است + پی نوشت موسسه

پالم از لبنیات نرفته است + پی نوشت موسسه

یک بام و دو هوا در موضوع زمان عدم استفاده از پالم
قرار بود شیر و ماست‌ها را از ابتدای پاییز با خیال راحت‌تری بنوشیم و بخوریم، قرار بود پاکسازی لبنیات آلوده با یک اقدام عملی پیگیری شود و درنهایت قرار بود «پالم» از اول مهر خداحافظی کند. اما از قرار معلوم همچنان این میهمان ناخوانده در لیوان شیر و ظرف خامه حاضر است. تنها خدا را شاکریم که فصل بستنی خوردن‌های فراوان رخت بسته است، چرا که پالم میهمان ویژه بستنی‌ها بوده و چنانچه مشخص است اگر از شیر و ماست و خامه هم برود، از ترکیب بستنی جدا شدنی نیست.پالم آمد، لبنیات گران شد، دولت سکوت کرد
بعد از آن‌که استفاده از روغن پالم درمحصولات لبنی برای همگان روشن شد، مسئولان در راستای برخورد با شرکت‌های لبنی استفاده‌کننده از این محصول مصاحبه‌های فراوانی را انجام دادند و به نوعی موج مقابله با پالم در لبنیات در یک زمان کوتاه در جامعه به راه افتاد. در آن مقطع از وعده‌های وزارت بهداشت مبنی بر اعلام نام شرکت‌های استفاده‌کننده تا وعده‌های تولیدکنندگان لبنیات در موردعدم استفاده از پالم به وفور در رسانه‌ها منتشر می‌شد. بعد از این موضوع اما تمایل مردم به خرید محصولات پاستوریزه لبنی کاهش یافت و این شرکت‌ها با کاهش فروش مواجه شدند. در این زمان به‌صورت ناگهانی قیمت محصولات لبنی براساس مجوز دولت افزایش یافت.البته شرکت‌های لبنی این افزایش قیمت را براساس مجوز دولت دانسته و این موضوع را که این واکنشی در جهت جبران کاهش فروش بوده است، تکذیب کرده‌اند. اما از آن زمان تاکنون نه اقدامی از سوی دولت برای کاهش قیمت مشاهده شد و نه وعده وزارت بهداشت مبنی بر اعلام نام متخلفان عملی شد و در این میان هنوز حقوق پایمال‌شده مردم که هم محصول را گران خریدند و هم لبنیات پالم‌دار را خوردند، هنوز احقاق نشده است. در ادامه ماجرای لبنیات غیر مرغوب تولیدی در کشورمان، روز گذشته معاون سازمان ملی استاندارد اعلام کردند از بین هشت فرآورده‌ای که مجوز استفاده از روغن پالم را داشتند تنها بستنی اجازه تولید با روغن پالم را خواهد داشت و مجوز سایر محصولات باطل شد. بر این اساس پیش از این هشت فرآورده لبنیاتی از قبیل پنیرهای آنالوگ، پنیرهای خامه‌ای، پنیرهای پیتزا، پنیرهای پروسس‌شده، انواع بستنی‌ و خامه گیاهی قنادی با مجوز سازمان غذا و دارو اجازه استفاده از روغن پالم را داشتند.حال جای این سوال است که چرا استفاده از پالم در بستنی مجاز است و در سایر محصولات نه؟ این یک بام و دو هوا در موضوع زمان عدم استفاده از پالم نیز مطرح است. قانونا مجاز به استفاده از پالم هستیم
در همین زمینه محمدرضا اسماعیلی مدیرعامل اتحادیه سراسری فرآورده‌های لبنی در گفت‌وگو با «شهروند» می‌گوید: پیش از این وزارت بهداشت مجوز استفاده از پالم را به ما داده بود و حتی تولیدکنندگان لبنیات را ملزم کرده بود روی بسته‌بندی محصول دارای پالم استفاده از آن را ذکر کنند حال گفته‌اند که استفاده از پالم در محصولات لبنی از اول مهر مجاز نیست. البته این موضوع هنوز به صورت ابلاغیه به دست ما نرسیده و ما هم از طریق مطبوعات متوجه این موضوع شده‌ایم.وی در پاسخ به این سؤال که بنابر این شرکت‌های تولید‌کننده لبنیات هنوز از پالم استفاده می‌کنند اظهار بی‌اطلاعی کرد و پس از مواجه شدن با پرسش‌های مکرر خبرنگار «شهروند» اعلام کرد: براساس قانون شرکت‌های تولید‌کننده لبنیات مجاز به استفاده از پالم بوده‌اند اما این را‌که استفاده کرده‌اند یا خیر من نمی‌دانم. او در توضیحاتی افزود: وقتی هنوز وزارت بهداشت ابلاغیه‌ای به ما نداده که از این روغن استفاده نکنیم بنابراین تولیدکنندگان به‌طور قانونی مجاز به استفاده از پالم هستند. این گفته‌های او تلویحا اشاره به این موضوع دارد که تا زمانی که وزارت بهداشت برخورد قانونی نداشته باشد تولیدکنندگان به همان رویه قبل خود اقدام خواهند کرد و پالم را در محصولات خود می‌ریزند؛ اما در تبلیغات خود از عنوان پاک استفاده خواهند کرد.تبلیغاتی که این روزها بیشتر از قبل شده و با همراهی برخی رسانه‌ها که به درآمد آگهی خود می‌اندیشند رشدی تصاعدی یافته و در نظر ندارد که بازی با جان کودکان و سالخوردگان و دیگر اقشار جامعه کاری است نکوهیده! به پالم‌فروشان استاندارد نمی‌دهیم
به هر سو، این اظهارات نشان می‌دهد که تا زمانی که دولت و مسئولان ذیربط به صورت قهری وارد ماجرا نشوند استفاده از پالم کماکان ادامه‌دار است و تغییر در فرآیند تولید مشاهده نمی‌شود. البته این دوگانگی درحالی شکل گرفته که دولت نیز به صورت مشخص وارد موضوع نشده و عدم افشای نام متخلفان این شائبه را ایجاد کرده که دولت نیز به دلیل رعایت برخی از شرایط و جوانب مایل به افشای نام متخلفان نیست و هنوز درحال بررسی موضوع است.بر این اساس وحید مرندی‌مقدم، معاون سازمان ملی‌ استاندارد اعلام کرده به‌زودی استانداردهای تجدیدنظرشده صنعت لبنیات اعلام می‌شود. او درخصوص این‌که با توجه به اطلاعیه سازمان غذا و دارو سازمان استاندارد نیز مجوز استاندارد واحدهای لبنی دارای مجوز پالم را باطل می‌کند؟ به ایسنا گفت: به‌طور طبیعی زمانی که پروانه ساخت این واحدها توسط سازمان غذا و دارو تمدید نشده ما نیز دیگر به این واحدها براساس تولید با روغن پالم پروانه استاندارد نمی‌دهیم. به گفته مرندی‌مقدم در آخرین بررسی انجام‌شده از بازار لبنیات از ١١٨ نمونه برداشته‌شده از محصولات لبنی مختلف در ٨/۵‌درصد از آنها چربی گیاهی مشاهده شده که نسبت به گذشته میزان تخلفات ۵٠‌درصد کاهش یافته است.

حال باید به انتظار نشست و دید که دولتی که خود اقدام به واردات انبوهی «پالم» به کشور کرده است می‌تواند از منافعی نظیر کاهش بهای تمام‌شده تولیدات لبنی دست بکشد و زیان تولیدکنندگان را تحمل کند؟ باید دید آیا وزارت بهداشتی که خود سکاندار رونمایی از ماجرای حضور لبنیات پالم‌دار بوده است در پس تصمیمات دولتی وا می‌ماند یا این‌که لبنیات غیرمرغوب داخلی جای خود را به محصولاتی سالم خواهد داد. چنانچه دیده می‌شود، یک ماه سپری شده است و زمان نهایی برای خروج پالم از صنایع لبنی نیز گذشته است اما همچنان حاشیه‌هایی مانند «عدم ابلاغ قانون» سرگردانی مردم در این حوزه را ادامه‌دار کرده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 3195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : سه شنبه 19 اسفند 1393
نظرات
آیا می دانید که جایگزین شیر خشک چه بوده است؟

 

آیا می دانید که جایگزین شیر خشک چه بوده است؟

 

 

راستی در دوران زندگی بشر تا چند دهۀ اخیر همگی نوزادان منتظر شیر خشک امروزی بوده اند؟! جایگزین شیر خشک چه بوده است؟

 

در طبیعت شیر بز شبیه ترین شیر موجود به شیر مادر است. بنابراین در گذشته کودکانی که از نعمت شیر مادر محروم بوده اند و دایه ای هم نبود تا بتوانند شیر انسان را بنوشند، از شیر بز تغذیه می کردند. البته شیر بزی که بزغالۀ او ماده بود را به نوزاد دختر و شیر بزی که بزغاله اش نر بود را به نوزاد پسر می داده اند و بسیار توجه داشتند که بز خیلی از مدت زایمانش نگذشته باشد و به اصطلاح تازه زا باشد؛ حتی گاهی به حیوان گیاهانی می خوراندند تا در شیر او تأثیر کند و بدین وسیله خواص آن گیاه به هر منظوری بسته به نیاز دارویی به طفل منتقل گردد.

تعداد بازدید از این مطلب: 3135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود