بیماریها و شناخت داروها در طب سنتی اسلامی ....................پیامبر اکرم(ص):لايَستَغنِي أهلُ كُلِّ بَلَدٍ عَن... طَبيبٍ بَصيرٍ ثِقَةٍ. .....مردم هيچ شهرى از پزشکِ بصيرِ مورد اعتماد بى نياز نيستند. ...............................بحارالانوار،ج75،ص235
عینک آفتابی مارک با گارانتی" >عینک آفتابی مارک با گارانتی
عینک آفتابی ریبن" >عینک آفتابی ریبن
فروشگاه خرید ساعت دیواری" >فروشگاه خرید ساعت دیواری
فروشگاه اینترنتی" >فروشگاه اینترنتی
هاست ویندوز Plesk" >هاست ویندوز Plesk
عینک آفتابی مردانه" >عینک آفتابی مردانه
ظرفشوی واشن برایت" >ظرفشوی واشن برایت
خرید مونوپاد" >خرید مونوپاد
خرید ساعت دیواری فانتزی" >خرید ساعت دیواری فانتزی
گن لاغری" >گن لاغری
پایه عکاسی مونوپاد" >پایه عکاسی مونوپاد
نینجا والت" > نینجا والت
دستگاه فر موی مک استایلر" >دستگاه فر موی مک استایلر
پایه عکاسی مونوپاد" > پایه عکاسی مونوپاد
فانی بافت خرید" >فانی بافت خرید
گن لاغری مردانه" >گن لاغری مردانه
خرید ساعت دیواری" >خرید ساعت دیواری
پاور بانک" > پاور بانک
واکر کودک" >واکر کودک
مونوپاد" >مونوپاد
شارژر همراه پاور بانک" >شارژر همراه پاور بانک
تی شرت محرم" >تی شرت محرم
گن لاغری مردانه" >گن لاغری مردانه
خرید هاست لینوکس" >خرید هاست لینوکس
شارژر همراه" >شارژر همراه
بهترین گیرنده دیجیتال " > بهترین گیرنده دیجیتال
فروشگاه تی شرت محرم" > فروشگاه تی شرت محرم
هات بانز" > هات بانز

آمار مطالب

کل مطالب : 271
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 19

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 107
باردید دیروز : 153
بازدید هفته : 260
بازدید ماه : 1046
بازدید سال : 4267
بازدید کلی : 108122

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بیماریها و شناخت داروها در طب سنتی اسلامی و آدرس teb1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 107
بازدید دیروز : 153
بازدید هفته : 260
بازدید ماه : 1046
بازدید کل : 108122
تعداد مطالب : 271
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Alternative content



(دريافت کد ساعت)<
br>
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 13 ارديبهشت 1393
نظرات

حجامت


چرا پس از این همه پیشرفتی که در زمینه علوم پزشکی ، دارو سازی و پیراپزشکی صورت گرفته است هنوز پزشکان فراوانی در تمامی دنیا و ایران پس از تحصیلات طولانی دانشگاهی دوباره به علوم طب سنتی گرایش پیدا نموده و عمری را صرف تحقیق و مداوای بیماران به روش طب سنتی می نمایند ؟ آیا بیماری های موجود مثل زیادی چربی خون، پرفشاری خون، مرض قند ( دیابت ) و هزاران بیماری دیگر به روش های طب جدید و دارو های موجود درمان می شود؟ چند درصد افراد بیمار پس از مصرف داروها دچار عوارض بیماری می شوند ؟ چند درصد افرادی که پر فشاری خون دارند به طور ناگهانی سکته قلبی یا مغزی نموده و فلج میشوند ؟ چند درصد افرادی که چربی خون بالا دارند دچار تنگی رگ های قلب شده مجبور به جراحی قلب باز می شوند ؟ چند درصد افرادی که دیابت دارند دچار بیماری های کلیه، مغز ، قلب و عروق و قطع پا می شوند ؟ چند درصد افرادی که بیماری میگرن دارند پس از طی مصرف دارو درمان می شوند ؟چند درصد افرادی که بیماری های پوستی مثل جوش صورت و هزاران بیماری دیگر دارند پس از مصرف یک یا چند دوره درمان با دارو های موجود بهبود می یابند ؟ مگرعلم داروسازی و پزشکی پیشرفت نکرده است؟ پس چرا هنوز بیماری ها رو به افزایش و درمان های پیشرفته با شکست مواجه می شوند؟ چرا درصد بیماری های مغز و اعصاب مثل پارکینسون،آلزایمر و ... روبه افزایش است ؟ پاسخ به این سوالات و هزاران سوال دیگر پزشکی در شناخت همه جانبه ی وجود انسان و محیط زندگی او نهفته است و علم طب سنتی و حجامت به طور دقیق پاسخگوی علمی آنها خواهد بود به شرط آنکه با گوشی شنوا و حوصله ای فراوان به توصیه های این علم گوش داده و به آن عمل کنیم آنگاه با اصلاح تغذیه و حرکت بدنی و انجام حجامت به پاکسازی روده و معده و خون پرداخته و با توکل به خدا شفا خواهیم یافت . پس لازم است با مراجعه به پزشک متخصص طب سنتی و حجامت مزاج خود را شناسایی و سپس با اصلاح رژیم غذایی و عمل به توصیه های پزشک به مداوای خود بپردازید . و اما حجامت یعنی چه ؟

تعداد بازدید از این مطلب: 3210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 13 ارديبهشت 1393
نظرات

گیاهان تیره نعناعیان


این گیاه از تیره نعناعیان است و در این تیره، چهارده گیاه طبی وجود دارد. ما از نظر اهمیتی که این گیاه در طب دارد نام این گیاه را ذکر می کنیم.
اسطخدوس

تعداد بازدید از این مطلب: 3083
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : سه شنبه 9 ارديبهشت 1393
نظرات

آب، کلر ، آهن و دیابت


 بهتر است آب آشامیدنی بهداشتی که امروزه تحت نظارت نهادهای بهداشتی توسط مردم کشورمان و کشورهای متعددی در سراسر دنیا استفاده می شود را معجونی زهرآلود بنامیم. تعجب نکنید! آبی که بیش از 65% از وزن بدن انسان را تشکیل می دهد و همان آبی که میگوییم برای ادامه حیات بشر و بقیه جانداران بر روی کره خاکی نیاز است، آنقدر آلوده شده که می تواند انبوهی از بیماریها را به دنبال خود به همراه آورد. گویی فرمول محاسبه شده ای برای نابودی تدریجی انسانها طراحی گردیده بوده که از چند ده سال پیش به اجرا درآمده است. شگفت آنکه انسان متمدن قرن 21 با توجه به تمام شواهد علم امروزی مبنی بر زیانبار بودن این سیستم تامین آب و آبرسانی، همچنان به اشتباه خود ادامه می دهد و سلامت بیشتر را در بالابردن سطح پوشش بیمه های پزشکی می بیند! حال ببینید که چگونه آب گوارا به سمی بی¬بدیل تبدیل می¬شود. برای این منظور همه چیز مهیاست: کلر و آهن.
یک ترکیب حاوی کلر مثل هیپوکلریت سدیم (وایتکس)، پرکلرین، کلرآمین را در حوضچه ها یا مخازن به آب می افزایند و بعد آن را وارد لوله های آهنی انتقال آب می کنند تا پس از رسیدن آب به منازل مسکونی آماده شرب باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 2965
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : سه شنبه 9 ارديبهشت 1393
نظرات

دهان و دندان

آفت دهان

براي درمان آفت دهان عسل را روی آفت ماليده و روزي چند عدد سيب بخوريد. از غذاهای ممنوعه پرهيز نماييد. و يا می ‎توانيد، عسل را روي سيب ماليده و آنرا به صورتی كه مدت زيادي در دهان بماند، جويده و بخوريد. اگر آفت در دهان زياد است و جويدن درد آور است، می ‎توانيد در آب سيب، عسل ريخته، و آنرا جرعه جرعه بنوشيد، بطوريكه براي مدتی، در دهان نگهداريد .

دهان و دندان

خوردن شكلات،پفك و چيپس،بيسكويت و ... باعث بروز لوزه سوم و خرابی دندانها می شود.

رفع عفونت و دندان درد: از خوردن فرآورده های حيوانی، پرهيز كنيد و روزي يک تا سه حبه سير را، بسته به سن افراد، به اندازه عدس خوب ريز كرده، 5/2 ساعت بعد از غذا، بدون جويدن با آب ببلعيد.

جلوگيری از ابتلا به عفونت دندان: سردی ها را كم استفاده نموده و روزي چند بار، با انگشت به نمك زده و دندانها را ماساژ دهيد.

خمير دندان: پوست چوبی بادام را بر روي توری و شعله قرار داده و ذغال نماييد. ذغالها را آسياب نموده والک كرده و به آن نمك اضافه نماييد. مسواك زدن با اين ماده، دندانها سفيد و براق شده و هيچگاه خراب نمي شود.

تركهای روی زبان: به علت ترشی زياد ايجاد می شود، كه براي رفع آن ترشی را حذف و غذاهای لعابدار و ژلاتينی استفاده نماييد.

تعداد بازدید از این مطلب: 3093
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده : سلامی
تاریخ : سه شنبه 9 ارديبهشت 1393
نظرات

آب آهن تاب تغلیظ شده و معمولی  


آب آهن تاب تغلیظ شده:
به آبی اطلاق می شود که سرشار از آهن می باشد. برای تهیه آب آهن تاب تغلیظ شده،به دفعات آهن گداخته شده در کوره را داخل آب سالم فرو کنید. با این کار آب، طعم آهن به خود می گیرد و رنگ آن نیز تیره می شود.
آب آهن تاب تغلیظ شده برای افرادی که دارای کم خونی یا فقر شدید آهن هستند، توصیه می شود و آنان می توانند به عنوان جایگزین آب نوشیدنی، تا زمان رفع فقر آهن از این آب استفاده نمایند. آب آهن تاب تغلیظ شده، مضرات قرص آهن را ندارد. این آب برای کودکان نیز قابل استفاده است و مضرات قطره آهن را نیز ندارد. آب آهن تاب تغلیظ شده را می توانید از مطب یا عطاری های مورد تایید تهیه نمایید. قابل توجه این که در بعضی از شهرستان ها توسط آهنگران به سفارش عطاری ها، آب آهن تاب تغلیظ شده تهیه می گردد.

تذکر :
- برای گداخته شدن آهن، استفاده از شعله مستقیم گاز که حاوی گازهای سمی می باشد توصیه نمی گردد. این کار باعث جذب سموم در آهن و ورود آنها به داخل آب می شود. لذا آهن حتماً باید در کوره تحت حرارت قرار گیرد.
- در پاسخ به برخی از سوالات قدیمی درج شده در سایت، به آب آهن تاب تغلیظ شده، عرق آهن نیز اطلاق شده است که منظور همان آب آهن تاب تغلیظ شده است که نام مناسب تری برای آن می باشد.

آب آهن تاب معمولی:
آب آهن تاب معمولی به آبی اطلاق می شود که حاوی مقداری آهن می باشد. برای تهیه این آب می توانید مقداری آب سالم را در حالی که یک کفگیر حسوم یا یک عدد نعل اسب (یا یک تکه فلز آهن کوره رفته) در ظرف آب قرار داده شده است، بجوشانید.با این کار با توجه به این که نسبت به آب آهن تاب تغلیظ شده، مقدار کمی یون آهن در آب آزاد می گردد، آب طعم آهن به خود نمی گیرد و رنگ آن نیز تغییر نمی کند.
با توجه به شایع بودن فقر آهن در جامعه کنونی، توصیه می گردد برای مصرف روزانه آب آشامیدنی، همیشه یا برخی موارد از آب آهن تاب معمولی استفاده نمایند.
این آب برای کودکان نیز قابل استفاده است و درمانی که کودک به فقر شدید آهن دچار نباشد، نیاز آهن کودکان را تامین می کند و مضرات قطره آهن را ندارد.

تذکرات کلی :
- توصیه می شود، حتماً خانمهای باردار و کودکان، بجای استفاده از قرص یا قطره آهن از آب آهن تاب معمولی یا تغلیظ شده استفاده نمایند.
- برای جوشاندن آب، حتماً از ظروف مورد تایید مانند ظروف مسی یا برنجی استفاده نمایید.
با توجه به این که برنج، آلیاژی از مس و روی (Cu+Zn) می باشد با جوشاندن آب در ظروف برنجی، یون مس و روی نیز که بدن به آنها به مقدار زیادی نیاز دارد در آب آزاد می شود.
لازم به ذکر است فلز روی با آلیاژ رویی متفاوت هست. فلز روی به زینک (zink) مشهور هست و ظروف رویی که در قدیم وجود داشته است، آلیاژی از مس و قلع (Cu+Sn) می باشد که در حال حاضر تولید نمی شود،لذا تمام ظروف به نام روحی یا رویی که در بازار هست از جنس آلمینیوم می باشند که بسیار مضر هستند.
بهترین ظرف برای جوشاندن آب، سماور یا کتری های برنجی است.

تعداد بازدید از این مطلب: 3375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : سه شنبه 9 ارديبهشت 1393
نظرات

خواص گیاهان از سخنان امام صادق (عليه السلام)


۱ـ سیر
۲ـ پیاز
۳ـ ترب
۴ـ هویج
۵ـ بادمجان
۶ـ کدو
به طوری که از مجلات و مطبوعات طبی استفاده می‌شود, طب جدید نزد بعضی از دانشمندان به عصر گیاهان دارویی بازگشت کرده است و به منافع آن به دیده اعتبار می‌نگرد و اثر طبیعی آن را در معالجه برخی از بیماری‌ها می‌پذیرد, به طوری که پزشکان در مناسبت‌های گوناگون بیماران خود را به استفاده از آن وادار می‌کنند, چون می‌بینند که استفاده از گیاهان دارویی در عین سادگی و تأثیر گذاری ضرری ندارد و یا ضرر آن اندک است.

تعداد بازدید از این مطلب: 3146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : سه شنبه 9 ارديبهشت 1393
نظرات

سخنان پیامبر گرامی اسلام (ص) پیرامون مسائل بهداشتی


مجموعه‌ای از فرمایشات و توصیه‌های رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) در زمینه مسائل بهداشتی که اگر به دقت در آنها تأویل شود هر یک می‌تواند به عنوان یک طرح تحقیقی مورد توجه و بررسی محققان و پژوهشگران علم پزشکی قرار گیرد که ما در اینجا به خاطر خلاصه نویسی از ذکر اسناد روایات صرف نظر نموده‌ایم. امید است مورد توجه و استقبال شما قرار بگیرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 3121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : سه شنبه 9 ارديبهشت 1393
نظرات

اصول كلي در استفاده از داروهاي گياهي 

؛ اندازه ها و مقادير و طرز تهيه و آماده كردن داروهاي گياهي  و  گياهان دارويي  براي استفاده
طرز تهيه داروهاي گياهي :‌
•    شيرابه
•    پودر
•    ضماد (بانداژ و كمپرس)
•    كمپرس مرطوب
•    كمپرس گرم و خشك
•    داروهاي مخصوص شستشو
•    استفاده از داروهاي گياهي در وان حمام    

•    اندازه ها و مقادير داروهاي گياهي
•    دم كرده
•    جوشانده
•    جوشانده ملايم
•    جوشانده معمولي
•    جوشانده قوي
•    خيسانده
•    خيسانده با آب سرد
•    خيسانده الكلي

تعداد بازدید از این مطلب: 3211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : یک شنبه 7 ارديبهشت 1393
نظرات

دسته بندی غذاها در مزاج سرد و خشک (سوداوی) ومصلحات آنها

 

 

در ادامه مطلب مزاج برخی غذاها (گوشتها،حبوبات،دانه ها،میوه هاو...) همراه مصلحات آنها آمده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 3185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 5 ارديبهشت 1393
نظرات

دسته بندی غذاها در مزاج گرم و خشک (صفراوی) ومصلحات آنها

 

 

در ادامه مطلب مزاج برخی غذاها (گوشتها،حبوبات،دانه ها،میوه هاو...) همراه مصلحات آنها آمده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 3361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : پنج شنبه 4 ارديبهشت 1393
نظرات

دسته بندی غذاها در مزاج گرم وتر (دموی) ومصلحات آنها

در ادامه مطلب مزاج برخی غذاها (گوشتها،حبوبات،دانه ها،میوه هاو...) همراه مصلحات آنها آمده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 4334
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود